GDDKiA rozstrzygnęła przetarg na projekt i budowę dwóch odcinków drogi S17 – mowa o Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. Spośród 23 ofert wybrano należące do Mostostalu Warszawa oraz Intercoru.
Mostostal Warszawa wygrał przetarg dotyczący budowy odcinka Krasnystaw – Izbica. Firma wyceniła budowę na 936,6 mln zł. W przetargu na realizację odcinka Piaski – Łopiennik wybrana została oferta firmy Intercor warta 695,5 mln zł. W obu przypadkach wybrano ofertę drugą pod względem ceny – tańsza była oferta konsorcjum GAP z Turcji.
Teraz pozostali wykonawcy mogą jeszcze złożyć odwołania od rozstrzygnięć, następnie kontrolę przeprowadzi Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Podpisanie umowy z wykonawcami będzie możliwe najwcześniej w II kwartale tego roku.
W ramach przetargów wybudowana zostanie dwujezdniowa droga ekspresowa, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.
Odcinek Piaski – Łopiennik o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk). Inwestycja m.in. obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Odcinek Krasnystaw – Izbica będzie miał 18,8 km, zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK-17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec – Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK-17 w okolicach Krasnego. Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu.
Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. W 2023 r. oddana została do użytku druga nitka obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.
W toku jest procedura wydawania decyzji ZRID dla odcinków: Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne. Z kolei na etapie oceny ofert są oferty dotyczące odcinka Izbica – Zamość Sitaniec. Na etapie prac przygotowawczych są jeszcze dwa odcinki drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem: Łopiennik – Krasnystaw (ok. 9,5 km) oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (ok. 12 km). W styczniu ubiegłego roku złożony został wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.
Trwa także przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla 2-kilometrowego odcinka S17 w okolicy Hrebennego, który będzie stanowił dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.