Rynek Infrastruktury
Nowy most powstaje w ciągu drogi krajowej nr 16 na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wartość inwestycji to ponad 7 mln zł netto. Budowa obiektu rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku.
– Zakończyliśmy właśnie montaż konstrukcji stalowej łukowej nowego mostu. To kluczowy etap dla całego projektu – mówi Piotr Kęsikowski, menadżer projektu Skanska. – W chwili obecnej płyta ustroju nośnego jest już zabetonowana i podwieszona na łukach. Przełożyliśmy również wszystkie media z tymczasowej kładki na nowy most. Teraz przystępujemy do robót drogowych. Do pierwszej połowy października planujemy przełożyć ruch samochodowy z objazdu na nowy obiekt – dodaje.
Oprócz budowy obiektu zakres inwestycji obejmuje również rozbiórkę starego mostu oraz wzmocnienie nasypów na dojazdach. Nowy most będzie dłuższy o 12 metrów i szerszy o 6,5 metrów od starego, a jego niweleta zostanie podniesiona na tyle, że skończą się uciążliwości w żegludze pomiędzy Małym i Dużym Jeziorakiem.
– Co ciekawe, przed przystąpieniem do realizacja projektu kolorystyka mostu nie była znana ani nam, ani inwestorowi – dodaje Piotr Kęsikowski. – Urząd Miasta Iławy oraz olsztyński oddział GDDKiA rozpisały konkurs plastyczny „Pokoloruj most”, którego celem było zaproponowanie barw obiektu. Wygrała gimnazjalistka z Iławy i zgodnie z jej koncepcją łuki mostu będą czerwone, przyczółki niebieskie, a mury oporowe żółte. Malowanie obiektu zakończymy w połowie września – tłumaczy Kęsikowski.