Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Most tymczasowy w Głuchołazach otwarty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Autor:

simetra

Data publikacji:
27-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

Po przeprowadzeniu próbnych obciążeń i ich pozytywnych wynikach, 25 października GDDKiA udostępniła kierowcom i pieszym most tymczasowy w Głuchołazach. Od powodzi, która porwała konstrukcje poprzedniego mostu tymczasowego i budowanego obiektu, mija ponad miesiąc.

Konstrukcja całego obiektu przyjechała do Głuchołaz w kilku transportach z Legionowa pod Warszawą. Stalowa konstrukcja mostu DMS-65 wykorzystywana jest do budowy objazdów lub przepraw tymczasowych, związanych z usuwaniem m.in. skutków klęsk żywiołowych.

Na rzece Biała Głuchołaska zostały wybudowane dwa niezależne mosty dla każdego z kierunków o długości 36 m i wadze 48 ton każdy. W tej samej technologii już wcześniej powstawały obiekty tymczasowe. Tak było m.in w Kiezmarku, przy remoncie mostu na Wiśle w ciągu DK7.

Jak wyglądały przygotowania?

Od 20 września na miejscu pomagali nam żołnierze wojsk inżynieryjnych, którzy wspólnie z wykonawcą oczyszczali koryto rzeki oraz rozbierali konstrukcję mostu tymczasowego. Następnie ruszyły prace przy przygotowaniu przyczółków nowego obiektu tymczasowego i wykonaniu najazdów.

7 października żołnierze z 2. Pułku Inżynieryjnego z Inowrocławia przystąpili do skręcania konstrukcji mostu tymczasowego DMS-65 wypożyczonego przez GDDKiA z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych. Cztery dni później posadowili dwie konstrukcje mostu na przyczółkach przygotowanych przez wykonawcę inwestycji.

W pracach uczestniczyły firmy Himmel i Papesch Opole. rozpoczęliśmy oczyszczanie dojazdu do mostu. Wyciągaliśmy z koryta rzeki to, co można było wyciągnąć z brzegu.

Zaprojektowane obiekty mostowe

Zniszczony przez powódź most tymczasowy na Białej Głuchołaskiej miał długość 47 m i szerokość 10 m, a ruch kołowy odbywał się nim w obu kierunkach. Po jednej stronie obiektu był chodnik dla pieszych. Przełożenie ruchu na most tymczasowy umożliwiło wyburzenie starego mostu i rozpoczęcie budowy nowego, trzyprzęsłowego o wysokich parametrach nośności, który miał być posadowiony o 0,76 m wyżej w stosunku do dotychczasowego obiektu.

We wrześniu miało rozpocząć się betonowanie ustroju nośnego, a nowy most, powstający w ramach rozbudowy DK40 w Głuchołazach, miał być gotowy do końca roku. Niestety, w trakcie powodzi nurt rzeki Biała Głuchołaska porwał zarówno obiekt tymczasowy, jak i konstrukcję budowanego mostu docelowego.

Program Inwestycji dla rozbudowy DK40 w Głuchołazach wraz z budową przeprawy na rzece Biała Głuchołaska został podpisany w czerwcu 2017 r. Projekt budowy przeprawy w Głuchołazach przewidywał budowę mostu trzyprzęsłowego o konstrukcji żelbetowej i długości około 47 m.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Beskidzka Droga Integracyjna – czas start!

Drogi i autostrady

Beskidzka Droga Integracyjna – czas start!

Mikołaj Kobryński 13 stycznia 2025

Przebudowa DK nr 91 postępuje

Drogi i autostrady

Przebudowa DK nr 91 postępuje

Mikołaj Kobryński 09 stycznia 2025

Świdnica czeka na przedłużenie S5 i obwodnicę

Drogi i autostrady

Ważny krok w stronę budowy obwodnicy Krosna Odrzańskiego

Drogi i autostrady

Czy Płock skorzysta na budowie dużej obwodnicy Warszawy?

Drogi i autostrady

Grupa Azoty Police w obliczu budowy zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Beskidzka Droga Integracyjna – czas start!

Drogi i autostrady

Beskidzka Droga Integracyjna – czas start!

Mikołaj Kobryński 13 stycznia 2025

Przebudowa DK nr 91 postępuje

Drogi i autostrady

Przebudowa DK nr 91 postępuje

Mikołaj Kobryński 09 stycznia 2025

Świdnica czeka na przedłużenie S5 i obwodnicę

Drogi i autostrady

Ważny krok w stronę budowy obwodnicy Krosna Odrzańskiego

Drogi i autostrady

Czy Płock skorzysta na budowie dużej obwodnicy Warszawy?

Drogi i autostrady

Grupa Azoty Police w obliczu budowy zachodniej obwodnicy Szczecina

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5