Partner serwisu
Drogi i autostrady

Most Rędziński: Konstrukcja już na wantach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
06-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Most Rędziński: Konstrukcja już na wantach
Wizualizacja Mostu Rędzińskiego (grafika: materiały inwestora)
Zakończył się jeden z najbardziej skomplikowanych etapów budowy mostu na wyspie Rędzińskiej we Wrocławiu. Most zawisł na 160 wantach – to najbardziej spektakularny moment podczas budowy tego obiektu.

Wykonawca przystąpił już do demontażu podpór tymczasowych, które do tej pory podtrzymywały płytę mostu. Teraz już są zbędne, ponieważ cały ciężar konstrukcji wisi na 160 wantach podwieszonych do najwyższego w Polsce pylonu, a każda wanta musi udźwignąć ciężar ponad 1600 ton.

Montaż want trwał od marca do końca maja. Po zamontowaniu wszystkich 160 lin przystąpiono do ich naciągania, które przebiegało w 3 etapach (naprężanie do 75%, do 95% i 100 %). Po naciągnięciu przeprowadzane zostały niezbędne pomiary sił w wantach, które porównano z wartością sił wyliczonych w projekcie. Przeprowadzono również pomiar niwelety pomostu, czyli jego wysokości względem założeń projektowych. Jednocześnie mierzono powierzchnię pylonu sprawdzając czy nie doszło do wychyleń. Badania wypadły pomyślnie. Pylon i cała przeprawa zachowują symetrię.

Obecnie, demontowane są podpory tymczasowe. Trwa również malowanie pylonu, które ma ochronić beton przed korozją oraz trwa demontaż rusztowań na pylonie. Montowany jest ważny system czujników monitorujących wanty.

Wykonawca przygotowuje się do przeprowadzenia próby obciążeniowej. Ale zanim to nastąpi musi zakończyć wszystkie prace na moście tzn. izolację, kapy chodnikowe, montaż barier, ekranów akustycznych itp.

Most Autostradowy na AOW jest konstrukcją nowatorską i unikalną w skali światowej. Jest to konstrukcja prototypowa, to znaczy, że na świecie nie istnieje identyczny obiekt. Jest to jeden z największych mostów na świecie i największy w Polsce. Jego dwie niezależne, wielopasmowe jezdnie podwieszone zostały na 160 wantach, o łącznej długości lin ok. 25 km – to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie. Jest to również pierwszy monitorowany komputerowo most w kraju.

Most wraz z całą AOW planowany jest do otwarcia dla ruchu pod koniec sierpnia.

 

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Infraestructuras. Wartość projektu to 576 781 702 zł brutto.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Podkarpackie: GDDKiA zmodernizuje trzy mosty

Drogi i autostrady

Podkarpackie: GDDKiA zmodernizuje trzy mosty

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Zielone światło dla budowy odcinka S19

Drogi i autostrady

Zielone światło dla budowy odcinka S19

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

S12 Piaski-Dorohusk. 6-kilometrowy odcinek powstanie później

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Podkarpackie: GDDKiA zmodernizuje trzy mosty

Drogi i autostrady

Podkarpackie: GDDKiA zmodernizuje trzy mosty

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Zielone światło dla budowy odcinka S19

Drogi i autostrady

Zielone światło dla budowy odcinka S19

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

S12 Piaski-Dorohusk. 6-kilometrowy odcinek powstanie później

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5