Liczący ponad 800 m most przez Dunajec po zachodniej stronie Tarnowa jest już po próbach obciążeniowych. Finał inwestycji jest bliski.
Obiekt powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 973. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, na którego zlecenie pracuje Metrostav Polska. Most ma połączyć zachodnią część Tarnowa z węzłem autostradowym Tarnów-Mościce na A4 oraz strefą Aktywności Gospodarczej w Tarnowie.
Wyświetl większą mapę
W ubiegłym tygodniu na moście przeprowadzono statyczne i dynamiczne próby obciążeniowe. – Wszystko wskazuje na to, że konstrukcja jest dobrze wykonana – powiedział wicemarszałek województwa małopolskiego Józef Gawron, cytowany w komunikacie.
Most jest częścią inwestycji, w ramach której powstaje odcinek drogi wojewódzkiej z Mościc przez Kępę Bogumiłowicką i Ostrów do ronda w Wierzchosławicach o długości 2,6 km. Sam most ma mieć 815 m, a jego najdłuższe przęsło 185 m. W ramach inwestycji powstają skrzyżowania z drogą powiatową oraz drogą gminną oraz ciąg pieszo-rowerowy na całej długości inwestycji.
Całkowity koszt inwestycji to 167 mln zł. Największy udział w finansowaniu mają środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 – 144 mln zł. Do inwestycji dołożył także lokalne samorządy, tj. miasto Tarnów – 6 mln zł, powiat tarnowski – 1 mln zł, gmina Wierzchosławice – 100 tys. zł.
Most został wybudowany w sąsiedztwie użytkowanej już przeprawy w Ostrowie. Kierowcy mają z niego skorzystać pod koniec tego roku. Finał prac spodziewany jest z końcem listopada.