Partner serwisu
Drogi i autostrady

Montują tarczę TBM dla tunelu pod Rzeszowem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

ep.

Data publikacji:
11-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Montują tarczę TBM dla tunelu pod Rzeszowem
fot. Mostostal Warszawa
Wykonawca odcinka drogi S19 pod Rzeszowem montuje już tarczę, która wydrąży tunel. Maszyna będzie złożona m.in. z elementów, które pokonały gigantycznym ponadgabarytowym transportem trasę przez Polskę.

Specjalna maszyna na potrzeby budowy S19 została wyprodukowana w Hiszpanii. Jej największe części ruszyły w drogę do Polski na początku września ub. roku. Najpierw dotarły do portu w Szczecinie, potem po Odrze do Opola, a dalej gigantyczny transportem drogowym – nie najkrótszą, lecz odpowiadającą gabarytom trasę – na Podkarpacie.

Teraz nadszedł czas na montaż elementów „Karpatki” (nazwa wybrana w internetowym konkursie) w segmenty. Do tego celu wykorzystane będą specjalne żurawie gąsienicowe o udźwigu od 300 do 650 ton.
Po zmontowaniu maszyna będzie miała 112 m długości i 4 tys. ton wagi. Średnica tarczy to 15,2 m.

TBM wydrąży ponad 2-kilometrwy tunel na odcinku S19 Rzeszów Południe – Babica. Wykonawcą odcinka jest konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Construcción.

– Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe do węzła Babica jest najbardziej zaawansowanym zadaniem, które realizujemy dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Skala budowy, technologia, know-how i specjalistyczny sprzęt TBM jest nieporównywalny z większością inwestycji projektowanych i realizowanych obecnie w Polsce – mówi Jorge Calabuig Ferre, wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa. – Podjęcie się przez nas tak ciekawej, a jednocześnie tak trudnej technologicznie budowy jest znakiem rozwoju, jaki w ostatnich latach poczyniliśmy, jak również potwierdzeniem naszej silnej pozycji jako czołowego generalnego wykonawcy inwestycji infrastrukturalnych w Polsce – dodaje.

Cały odcinek będzie miał ok. 10,4 km długości. W ramach inwestycji powstanie również sześć estakad, dwa wiadukty, bezkolizyjny przejazd w ciągu DK-19 oraz przejazd pod trasą S19 oraz trzy przejścia dla zwierząt i węzeł Babica.

Kluczowym elementem inwestycji będzie ponad 2-kilometrowy tunel. W tunelu zaplanowano 32 punkty alarmowe, 28 nisz ratunkowych i 28 hydrantów. Tunel będzie wyposażony w wentylację poprzeczną. Jak informuje wykonawca, dopływ świeżego powietrza będzie odbywał się od dołu na całej długości tunelu, natomiast odprowadzanie zużytego powietrza ma się odbywać specjalnymi portalami.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Redakcja 05 września 2023

Lubelskie. Będzie remont mostu na Wiśle w ciągu S12

Drogi i autostrady

Przebieg S11 Szczecinek – Piła zatwierdzony

Drogi i autostrady

Nowy przetarg na dokumentację S10 Wyrzysk – Bydgoszcz

Drogi i autostrady

S11 nabiera tempa. Ekspresówka połączy dwie obwodnice

Drogi i autostrady

Zobacz również:

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Redakcja 05 września 2023

Lubelskie. Będzie remont mostu na Wiśle w ciągu S12

Drogi i autostrady

Przebieg S11 Szczecinek – Piła zatwierdzony

Drogi i autostrady

Nowy przetarg na dokumentację S10 Wyrzysk – Bydgoszcz

Drogi i autostrady

S11 nabiera tempa. Ekspresówka połączy dwie obwodnice

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5