Oferta Mirbudu została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na budowę zachodniej obwodnicy Mławy. Zadanie ma być realizowane na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Zachodnia obwodnica Mławy będzie droga klasy G, która połączy ulicę Gdyńską w Mławie (na północy) z drogą S7 na węźle Mława Południe. Nowa droga powstanie w ciągu DW-544 i będzie miała 8,4 km długości.
fot. MZDW
Zadanie chciało realizować siedmiu wykonawców. Inwestor jako najkorzystniejszą wskazał ofertę złożoną przez konsorcjum Mirbudu i Kobylarni wycenioną na 134,268 mln zł. Tańszy oferent – NDI – proponował 120,773 mln zł ostatecznie uplasował się na drugim miejscu – otrzymał 0 punktów w kryterium doświadczenia kierownika budowy, podczas gdy zwycięzca w tym samym kryterium uzyskał 10 pkt.
Jeśli nie będzie odwołań od tego rozstrzygnięcia, inwestor podpisze umowę z wybranym wykonawcą.
Dla tego zadania zostało już wydane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, zatem wykonawca będzie odpowiedzialny jedynie za wykonanie robót budowlanych. Czas na wykonanie zadania to 3 lata od zawarcia kontraktu.
W ramach inwestycji, oprócz drogi, wybudowane zostaną chodniki, ścieżki rowerowe i drogi serwisowe. Powstanie także most nad rzeką Seracz. Inwestycja ma być sfinansowana częściowo ze środków unijnych.