Warta ponad 69 mln zł oferta złożona przez konsorcjum Mirbudu i Kobylarni została wskazana jako najkorzystniejsza w przetargu na dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna. Chodzi o inwestycję w ciągu drogi ekspresowej S11.
W ramach tej inwestycji trzeba zaprojektować i wybudować ok. 4-km odcinek drogi między węzłami Kępno Wschód i Baranów. Będzie to druga jezdnia obwodnicy Kępna biegnącej w ciągu drogi ekspresowej S11.
Realizacja inwestycji będzie wymagała m.in. wybudowania obiektów nad drogą powiatową nr 5704P na odcinku Baranów – Jankowy i nad linią kolejową nr 272 oraz nad rzekami Niesób i Jamica.
Wybrana oferta jest jedną z trzech i jednocześnie najtańszą propozycją złożoną w tym przetargu. Dwie pozostałe oferty złożyli Budimex (ok. 81 mln zł) oraz Strabag Infrastruktura Południe (ok. 84 mln zł). Jeśli nie będzie odwołań GDDKiA będzie się przygotowywać do podpisania umowy – konieczna będzie kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Na realizację tego zadania przewidziano 33 miesiące.
Wyświetl większą mapę
To będzie trzeci etap obwodnicy Kępna. Pierwszy odcinek, na od drogi S8 w kierunku północnym do połączenia z droga krajową nr 11 został oddany do ruchu w maju 2018 r. Dwujezdniowy fragment liczący 3,7 km został wybudowany przez Budimex.
Drugi etap obwodnicy został ukończony latem 2021 roku. Wykonawcą był Intercor. Powstał wówczas odcinek na południe od drogi S8 liczący ok. 7 km. Część trasy od węzła Kępno do węzła Kępno Wschód powstała jako droga dwujezdniowa, natomiast odcinek od węzła Kępno Wschód do węzła Baranów został wówczas wybudowany jako jednojezdniowy. Druga jezdnia ma być wykonana w ramach trzeciego etapu.