Ponad 853 mln zł będzie kosztowała budowa drogi ekspresowej S11 od Obornik do Poznania wraz z obwodnicą Obornik. Jest umowa z wykonawcą. Ten istotny odcinek ma budować konsorcjum Mirbudu i Kobylarni. Droga powinna być gotowa w II kwartale 2028 r.
Zawarta umowa dotyczy odcinka o długości 22 km. To trasa, która na węźle Poznań Północ połączy się z funkcjonującą już zachodnią obwodnicą Poznania. Droga ma być poprowadzona po wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki, natomiast od zachodniej strony ominie miejscowości Łukowo, Gołaszyn i Chludowo.
Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Wjazd i wyjazd z ekspresówki będzie możliwy poprzez węzły: Oborniki oraz Chludowo. Wykonawca wybuduje drogi dojazdowe oraz dodatkowe jezdnie zapewniające obsługę terenów przyległych. Powstanie 38 obiektów inżynierskich, w tym nowy most przez Wartę, który zostanie wybudowany na wysokości Obornik.
Wybudowane będą także miejsca obsługi podróżnych Oborniki Wschód oraz Oborniki Zachód, a także Obwód Utrzymania Drogowego.
Realizacja będzie prowadzona w formule Projektuj i buduj. W ciągu 10 miesięcy ma być opracowany projekt budowalny i złożony wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Potem zakładane jest 7 miesięcy na wydanie ZRID, co oznaczałoby, że roboty ruszyłyby pod koniec 2025 r. a zakończyłyby się po 22 miesiącach z wyłączeniem okresów zimowych. Finał spodziewany jest w II kwartale 2028 r.
Podpisana umowa dotyczy fragmentu drogi S11, która docelowo ma połączyć woj. zachodniopomorskie ze śląskim. W Wielkopolsce, gdzie S11 ma mieć 260 km. Droga ma być realizowana w podziale na odcinki: Szczecinek – Piła o długości około 59 km, Piła – Ujście o długości około 20 km, Ujście – Oborniki o długości około 43 km, Kórnik – Jarocin o długości około 43 km, Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km, Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km.
Dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, a na pozostałej trasie trwają prace projektowe.
Dla odcinka Ostrów Wielkopolski – Kępno, który ma już decyzję środowiskową trwa rozpatrywanie odwołań od tej decyzji przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Fragmenty Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski są na etapie postępowania o wydanie decyzji środowiskowej. Wybudowane zostały odcinki obwodnic Jarocina, Ostrowa Wielkopolski oraz Kępna.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.