Przetarg na budowę obwodnicy Mławy został ponownie rozstrzygnięty. Inwestor wybrał tego samego wykonawcę co za pierwszym razem – Mirbud. Obwodnica ma zapewnić lepsze połączenie Mlawy z drogą ekspresową S7.
Po raz pierwszy przetarg był rozstrzygnięty – na rzecz Mirbudu – na początku stycznia. Wybór najkorzystniejszej oferty został jednak zakwestionowany przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych na etapie kontroli uprzedniej. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich unieważnił więc swoją decyzję i ponownie przeanalizował oferty. Właśnie poinformował o wyniku – ponownie wybrano ofertę Mirbudu i Kobylarni.
Wybrana oferta jest warta ok. 134,3 mln zł. To druga propozycja licząc od najniższej ceny. O wyborze zdecydowały punkty konsorcjum Mirbudu i Kobylarni wycenioną na 134,268 mln zł. Tańszy oferent – NDI – nie uzyskał punktów w kategorii doświadczenia kierownika budowy, co przesądziło o uplasowaniu się najtańszego wykonawcy na dalszej pozycji.
Od rozstrzygnięcia przysługuje odwołanie do KIO.
W ramach inwestycji powstanie zachodnia obwodnica Mławy, która połączy ulicę Gdyńską z drogą ekspresową S7 na węźle Mława Południe. Obwodnica będzie budowana w ciągu DW-544 jako droga klasy G,]. Będzie miała 8,4 km długości.
Wyświetl większą mapę
Zadaniem wykonawcy będzie także budowa chodników, ścieżek rowerowych, dróg serwisowych i mostu nad rzeką Seracz. MZDW ma już zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla tego zadania. Droga ma powstać w ciągu trzech lat od podpisania umowy.