Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Mirbud i Budimex najtańsi na dwa odcinki S11

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
10-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mirbud i Budimex najtańsi na dwa odcinki S11
fot. GDDKiA
Są oferty na projekt i budowę 30 km drogi ekspresowej S11 w Wielkopolsce. To dwa odcinki realizacyjne na trasie pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim i Kępnem. Najtańsze oferty złożyli Mirbud oraz Budimex.

Mowa o odcinkach Przygodzice – Ostrzeszów północ oraz Ostrzeszów Północ – Kępno Północ.

Pierwszy z odcinków (Przygodzice – Ostrzeszów) spotkał się z zainteresowaniem 10 wykonawców. Inwestor wycenił zadanie na 501,3777 mln zł ale w tej kwocie nie zmieściła się żadna oferta. Najtańsza propozycję złożył Mirbud – 549,441 mln zł. Kolejne to: Strabag - 564,409 mln zł, Porr - 567,383 mln zł, Unibep - 594,453 mln zł, Duna Polska - 596,016 mln zł, Polaqua - 604,114 mln zł, Budimex - 611,203 mln zł, Mostostal Warszawa - 616,446 mln zł, konsorcjum Fabe Polska i Mosty Łódź - 621,849 mln zł, PTU Intercor - 680,610 mln zł.

Odcinek węzeł Przygodzice – węzeł Ostrzeszów Północ (bez węzła) liczy 12 km. Jego przebieg wyznaczono pomiędzy istniejącą S11 – obwodnicą Ostrowa Wielkopolskiego a drogą wojewódzką nr 444 w rejonie Ostrzeszowa. Droga ominie od wschodu Antonin, przetnie linię kolejową Ostrów Wielkopolski – Kępno oraz istniejącą DK-11 prowadza na zachód od Ostrzeszowa.

Na tym odcinku przewidziano dwa węzły drogowe: Przygodzice i Antonin, a także dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Bledzianów i Kozły. Do wybudowania jest 10 obiektów inżynierskich.

Odcinek Ostrzeszów Północ – Kępno Północ chce budować 9 wykonawców. Tylko jedna oferta nie zmieściła się w budżecie inwestora ustalonym na 696,765 mln zł.

Najtańszą propozycję złożył Budimex – 588,232 mln zł. Kolejne to: Strabag - 591,251 mln zł, Duna Polska 599,898 mln zł, Polaqua - 610,973 mln zł, konsorcjum Fabe Polska i Mosty Łódź - 636,484 mln zł, Mostostal Warszawa 667,565 mln zł, Mirbud – 685,110 mln zł, Unibep - 668,561 mln zł, PTU Intercor - 716,700 mln zł.

Ten fragment ma 18 km długości. Zacznie się od węzła Ostrzeszów Północ, gdzie zapewni połączenie z drogami wojewódzkimi nr 444 i 449, a także obecną DK-11. Droga ekspresowa ominie Ostrzeszów po zachodniej stronie i w rejonie Kępna włączy się do istniejącej S11.

Na trasie przewidziano trzy węzły: Ostrzeszów Północ, Ostrzeszów Południe i Kępno Północ. Przyszły wykonawca wybuduje m.in. 16 obiektów inżynierskich.

S11 będzie budowana jako dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z pasem awaryjnym i rezerwą terenu z myślą o budowie trzeciego pasa w przyszłości. Wzdłuż trasy powstaną ekrany akustyczne oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Wybudowane zostaną także przejścia dla zwierząt.

Budowa odcinków, na które otwarto oferty, powinna ruszyć w IV kwartale 2026 r. (wcześniej, po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 10 miesięcy na uzyskanie decyzji ZRID), natomiast zakończyć ma się w I półroczu 2029 r.

Obecnie na terenie woj., wielkopolskiego w realizacji są dwa odcinki S11 – to druga jezdnia obwodnicy Kępna oraz fragment Oborniki – Poznań. Za oba kontrakty zawarte w 2024 roku odpowiada Mirbud z Kobylarnią).

Dla pozostałych 220 km (5 odcinków) trwają prace przygotowawcze. Z tego dla jednego fragmentu (Szczecinek – Piła o długości ok. 59 km) rozpatrywane są odwołania od decyzji środowiskowej, a dla pozostałych – od Piły do Ostrowa Wielkopolskiego - trwa postępowanie o wydanie tej decyzji. Jeszcze w tym roku jest szansa na przetarg dla odcinak Ujście - Oboroniki - GDDKiA bierze od uwagę to postepowanie, o ile uda się wcześniej uzyskać decyzje środowiskową.

Do tej pory wybudowano S11 na odcinku obwodnicy Poznania, a także obwodnic Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i Kępna (na razie jako jednojezdniowa).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejny – szósty – odcinek S10 dla Budimeksu? Przetarg rozstrzygnięty

Drogi i autostrady

Wykonawca przejął plac budowy S74 Kielce – Mniów

Drogi i autostrady

Wschodnia obwodnica Warszawy w zupełnie innym wariancie?

Drogi i autostrady

S6 Leśnice – Bożepole Wielkie zaawansowane w 70 proc.

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kolejny – szósty – odcinek S10 dla Budimeksu? Przetarg rozstrzygnięty

Drogi i autostrady

Wykonawca przejął plac budowy S74 Kielce – Mniów

Drogi i autostrady

Wschodnia obwodnica Warszawy w zupełnie innym wariancie?

Drogi i autostrady

S6 Leśnice – Bożepole Wielkie zaawansowane w 70 proc.

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5