Inwestycja polegająca na budowie drogi S7 Kraków – granica województwa świętokrzyskiego została ujęta w limicie finansowym Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 – informuje portal IR Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Tym samym potwierdza, że projekt będzie miał zapewnione finansowanie.
MIR wyjaśnia portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, że po zatwierdzeniu PBDK 2014-2023 inwestycja drogowa w Małopolsce będzie miała zapewnione finansowanie i będzie można ogłosić przetarg. Oznacza to, że rząd musiał znaleźć brakujące 3 mld zł, o których
mówił nam poseł Andrzej Adamczyk.
– Na trasę S7 Warszawa – Kraków zapisano około 6 mld zł i jeśli policzymy wszystkie odcinki na tym ciągu, na które podpisano umowy, to brakuje ponad 3 mld zł, a na tyle wyceniana jest budowa drogi S7 Kraków – granica województwa – przypomina poseł.
Resort wyjaśnia, że źródłem finansowania inwestycji będzie budżet państwa w zakresie przygotowania inwestycji oraz Krajowy Fundusz Drogowy w zakresie jej realizacji. Zgodnie z projektem PBDK, budowa 55,5-kilometrowej drogi S7 z Krakowa do granicy województwa pochłonie 3,192 mld zł.
Jutro, 25 sierpnia,
mamy poznać aktualne informacje dotyczące projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Obecnie w projekcie zapisano inwestycje o wartości prawie 93 mld zł umożliwiające budowę około 2228 km dróg szybkiego ruchu i obwodnic.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.