ew
Obwodnica Mińska Mazowieckiego jest częścią projektowanej autostrady A2 od Warszawy do granicy w Kukurykach. Obejście wydzielono z całości przedsięwzięcia, co miało na celu jak najszybszą budowę drogi, by poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym i przenieść ruch tranzytowy poza centrum Mińska.
– Starania o budowę autostradowego obejścia Mińska Mazowieckiego rozpoczął już kilkanaście lat temu poseł Czesław Mroczek, ówczesny starosta miński. To m.in. dzięki zaangażowaniu posła obwodnica wybudowana została na czas i przy sprzyjających warunkach finansowych – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” burmistrz Jakubowski.
Jak wyjaśnia burmistrz Mińska Mazowieckiego, zanim obwodnica została otwarta, przez miasto przejeżdżało około 7 tys. samochodów ciężarowych i 30 tys. osobowych na dobę. – Po 29 sierpnia bieżącego roku sytuacja zmieniła się diametralnie. Główna ulica jest wyraźnie mniej zatłoczona, przejazd przez skrzyżowania jest płynniejszy, a ruch tranzytowy udało się przenieść poza centrum miasta – tłumaczy Marcin Jakubowski.
Burmistrz miasta oznajmia, że na bieżąco remontowane lub budowane są nowe drogi i powstają kolejne miejsca parkingowe. – Mam nadzieję, że te usprawnienia komunikacyjne w połączeniu z walorami obwodnicy oraz otwartość naszego miasta na przedsiębiorczość wpłyną na pełniejsze wykorzystanie przestrzeni dla nowych inwestycji – wyraża swe nadzieje burmistrz Jakubowski.
Obwodnica Mińska Mazowieckiego ma ponad 20 km, a jej budowa pochłonęła 567,4 mln zł. Prace przy budowie trasy ruszyły w sierpniu 2009 roku i prowadziło je konsorcjum Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, Astaldi, Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Regionalne Drogi Podlaskie, Przedsiębiorstwa Budownictwa Lądowego Mazowieckie Mosty i
Warszawskiego Przedsiębiorstwa Mostowego Mosty.