Partner serwisu
Drogi i autostrady

MIB: Poszerzenie A2 to jedyne rozwiązanie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
25-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
MIB: Poszerzenie A2 to jedyne rozwiązanie
fot. GDDKiA
MIB zakłada, że wpływu na natężenie ruchu na autostradzie między Łodzią a Warszawą nie będzie miało ani połączenie kolejowe, ani ewentualne wprowadzenie opłat – wynika z odpowiedzi rzecznika Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa na nasze pytania. Rozpoczęcie prac przygotowawczych związanych z poszerzeniem autostrady A2 zapowiedział w ubiegłym tygodniu minister Andrzej Adamczyk. Przygotowywanie dokumentacji oraz inne prace przygotowawcze mają trwać ok. czterech lat.

Rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa Szymon Huptyś informuje, że Generalny Pomiar Ruchu, w oparciu o który podjęto decyzję o przygotowaniach do poszerzenia, został przeprowadzony w roku 2015. – Na odcinku pomiędzy Łodzią a Warszawą można obserwować natężenie ruchu 38-40 tysięcy pojazdów na dobę w okolicach Łodzi oraz 75 tys. pojazdów na dobę w okolicach Warszawy (na odcinku pomiędzy Pruszkowem a węzłem Konotopa). Natężenie ruchu z kolejnymi latami rośnie, a to powoduje, że przepustowość autostrady się wyczerpuje – argumentuje rzecznik.

Jak dodaje, analizy dotyczące możliwości poszerzenia autostrady o kolejny pas są prowadzone już obecnie, by była możliwa rozpoczęcia realizacji prac w następnej unijnej perspektywie budżetowej. Dokładna data ich zakończenia i skierowania inwestycji do realizacji pozostaje nieznana.

Czy wzrost liczby pojazdów będzie jednak nadal następował w takim tempie? Otwarta pozostaje przecież choćby kwestia wprowadzenia opłat za przejazd autostradą dla samochodów osobowych (na A2 można spotkać nawet miejsca przygotowane do postawienia bramek). Czy MIB bierze pod uwagę możliwość spadku ruchu po ich wprowadzeniu, przez co poszerzenie stałoby się zbędne? – Obecnie na tym odcinku pobierane są opłaty od samochodów ciężarowych. Kwestia poboru opłat od samochodów osobowych jest przedmiotem osobnych analiz resortu – odpowiada Huptyś.

Inną możliwość spadku potoków tworzy kolej. Infrastruktura linii nr 1 i 17 między stolicą a Łodzią już obecnie należy do najlepszych w Polsce. Liczba osób korzystających z A2 może zmaleć po dalszej poprawie parametrów trasy kolejowej, w tym po zakupach taboru umożliwiającego jazdę z prędkością 160 km/h, na jaką już dziś pozwala większość torów. Przygotowywana budowa tunelu średnicowego w centrum Łodzi oraz rewitalizacja linii nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola miałaby znaczenie także dla podróżnych obecnie korzystających z A2 jako dojazdu do S8 na trasie Warszawa – Wrocław. Rzecznik resortu nie odpowiedział jednak na pytanie, czy MIB bierze taką możliwość pod uwagę.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Osiem firm chce wykonać projekt rozbudowy autostrady A2

Drogi i autostrady

Osiem firm chce wykonać projekt rozbudowy autostrady A2

Jakub Madrjas 01 kwietnia 2023

Jest umowa na remont odcinka A2 za 50 mln zł

Drogi i autostrady

A2 do CPK powinna być płatna?

Intermodal i logistyka

A2 do CPK powinna być płatna?

Aleksander Domański 04 marca 2019

Grabarczyk: Rozbudowując A2, myślmy o CPK

Drogi i autostrady

Grabarczyk: Rozbudowując A2, myślmy o CPK

Roman Czubiński 29 grudnia 2018

Łódź: Samorząd popiera poszerzenie A2 do Warszawy

Drogi i autostrady

Podwyżka opłat na A2... tuż przed remontem linii kolejowej

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Osiem firm chce wykonać projekt rozbudowy autostrady A2

Drogi i autostrady

Osiem firm chce wykonać projekt rozbudowy autostrady A2

Jakub Madrjas 01 kwietnia 2023

Jest umowa na remont odcinka A2 za 50 mln zł

Drogi i autostrady

A2 do CPK powinna być płatna?

Intermodal i logistyka

A2 do CPK powinna być płatna?

Aleksander Domański 04 marca 2019

Grabarczyk: Rozbudowując A2, myślmy o CPK

Drogi i autostrady

Grabarczyk: Rozbudowując A2, myślmy o CPK

Roman Czubiński 29 grudnia 2018

Łódź: Samorząd popiera poszerzenie A2 do Warszawy

Drogi i autostrady

Podwyżka opłat na A2... tuż przed remontem linii kolejowej

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5