Partner serwisu
Drogi i autostrady

MI: 1400 km dróg w tej kadencji Sejmu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
14-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
MI: 1400 km dróg w tej kadencji Sejmu
fot. GDDKiA
W poprzedniej kadencji Sejmu do użytku zostało oddanych ponad 1 200 km dróg szybkiego ruchu i obwodnic. W obecnej kierowcy powinni otrzymać co najmniej 1 400 km. Zakończyć ma się budowa m.in. tras Via Carpatia oraz Via Baltica.

Takie plany na rozpoczęte niedawno cztery lata pracy przedstawił w odpowiedzi na interpelację poselską wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

W tej kadencji w sumie do ruchu ma być oddanych co najmniej 1400 km dróg. Kadencja zakończy się w roku 2023. Z kolei obecnie realizowany Program Budowy Dróg Krajowych i Autostrad bierze pod uwagę perspektywę do roku 2025. Zakłada on, że do tego czasu wybudowana będzie niemal cała sieć autostrad. Zrealizowane mają być także najważniejsze drogi ekspresowe łączące polskie miasta.

Co gotowe, co do wybudowania


Obecnie, jak wyliczył wiceminister Rafał Weber, zrealizowana jest już większość trasy S8, a także całe trasy S51, S79, S22 i S86.

Bliska ukończenia jest droga S3. Ciągłość od Świnoujścia do granicy z Czechami w Lubawce ma osiągnąć w roku 2024 r. Obecnie w realizacji są jeszcze m.in. dwa odcinki od Bolkowa do granicy. Na etapie wyboru wykonawcy jest z kolei fragment trójki Świnoujście – Troszyn.
S5, którą kierowcy jeżdżą już na odcinku między Poznaniem i Wrocławiem ma do 2022 roku połączyć te aglomeracje także z Bydgoszczą i autostradą A1.

Poprzez S17 z Warszawy do Lublina, a dalej S19 do Rzeszowa będzie można dojechać do wschodnich granic Polski – na ostatnim odcinku trasy korzystając z S12 lub S17.

W połowie lat 20. dostępne będą także cała S1, S2 oraz S14, a także znaczna część S6 oraz fragmenty S16, S11 i S52.

Priorytety na nową perspektywę i nowe programy

W następnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej, tj. w latach 2021 – 2027 priorytetami mają być drogi: S10, S11, S12, S16 oraz S52 i S74. Podejmowane będą także te inwestycje, których realizacja będzie się wpisywała w funkcjonowanie Centralnego Portu Komunikacyjnego.

W najbliższym czasie kierunek inwestycjom drogowym ma wyznaczać także program budowy stu obwodnic. Dokładne założenia programu mamy poznać przed upływem 100 dni obecnego rządu. Resort zakłada, że w ramach tej inicjatywy zrealizowane zostaną inwestycje warte ok. 20 mld zł.

W swoich planach resort mówi także o stworzeniu programu utrzymaniowego. W założeniach ma się on wpisać w cele związane z bezpieczeństwem ruchu poprzez wyposażenie dróg w chodniki, ścieżki rowerowe oraz bezpieczne, doświetlone przejścia dla pieszych.
Program dotyczący utrzymania ma być programem rządowym z określonym budżetem i konkretnymi zadaniami.

Drogi samorządowe

Kontynuowany ma być program rozwoju dróg zarządzanych przez gminy, powiaty i województwa w ramach Funduszu Dróg Samorządowych.

Budżet tego programu w 2019 wyniósł 6 mld zł. Z tej kwoty 4,5 mld przeznaczonych zostało na zadania gminne i powiatowe.

W kolejnych latach wykorzystanie środków funduszu ma być na poziomie 3 mld zł rocznie. Resort planuje, że w obecnej kadencji przy udziale FDS zrealizowanych zostanie 12 tys. km dróg (plany na rok 2019 mówiły o 6,2 tys. km).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

Intermodal i logistyka

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

inf. pras. 23 czerwca 2021

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Drogi i autostrady

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Elżbieta Pałys 17 października 2019

Jak  będzie wyglądał układ drogowy Warszawy

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

Intermodal i logistyka

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

inf. pras. 23 czerwca 2021

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Drogi i autostrady

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Elżbieta Pałys 17 października 2019

Jak  będzie wyglądał układ drogowy Warszawy

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5