Metrostav – czeska spółka budowlana specjalizująca się w realizacji projektów budowlanych i infrastrukturalnych – ukończyła realizację stalowego mostu kolejowego nad rzeką Ochrzą w Jindřichovie, w pobliżu zachodnioczeskiego miasta Cheb. Przeprawa o masie ponad 600 ton ma 11 metrów szerokości oraz 69 metrów długości i posiada żelbetonowe podpory w korycie rzeki. Nowoczesna konstrukcja umożliwi zwiększenie prędkości pociągów na 177-kilometrowej trasie Praga – Cheb z obecnych 50 km/h do ponad 100 km/h oraz redukcję poziomu głośności. Wartość kontraktu realizowanego przez Metrostav na zlecenie Správa železniční dopravní cesty – podmiotu odpowiadającego za zarządzanie państwową siecią kolejową w Czechach – wynosi ponad 93 mln koron.
Wstępny montaż konstrukcji stalowych odbywał się obok dotychczasowej przeprawy i trwał blisko cztery miesiące, natomiast przesunięcie konstrukcji, która zastąpiła ponad 60-letni most na docelowe miejsce wymagało trzy dni intensywnych prac z wykorzystaniem hydraulicznych dźwigników tłokowych. W skład projektu wchodziło również dostosowanie podkładu i nadbudowy na sąsiednim odcinku mostu, przebudowa linii energetycznych oraz przewodów komunikacyjnych.
– Metrostav od wielu lat prężnie działa na czeskim rynku infrastrukturalnym w zakresie modernizacji kolei. Stale poszukujemy nowych wyzwań – obecnie jesteśmy w trakcie realizacji przebudowy linii kolejowej Rokycany – Pilzno, natomiast w czerwcu ukończyliśmy drążenie – najdłuższego w Czechach – tunelu kolejowego w Ejpovicach. Dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu w zakresie konstrukcji mostowych oraz kolejowych z sukcesem sprostaliśmy skomplikowanemu zadaniu, jakim była budowa mostu w Jindřichovie. Projekt wymagał zmontowania nowej stalowej konstrukcji obok istniejącej przeprawy, a następnie precyzyjnego przesunięcia gotowego obiektu – o masie 600 ton – w docelowe miejsce, co trwało trzy dni – mówi Radim Čáp, dyrektor Metrostav Polska.
Linia kolejowa Praga – Pilzno – Cheb o długości 177 km jest jedną z najistotniejszych części czeskiego systemu transportowego i zalicza się do zachodniej części czeskiego korytarza tranzytowego łączącego Pragę z granicą niemiecką. Fragment ten należy również do transeuropejskiej sieci kolejowej. Trasa Pilzno – Cheb, na której znajduje się most w Jindřichovie została uruchomiona w 1872 roku.
Charakterystyka mostu kolejowego w Jindřichovie przebudowywanego przez firmę Metrostav: • 11 metrów szerokości • 69 metrów długości • 13 metrów wysokości • most posiada żelbetowe podpory • konstrukcja nośna jest wykonana ze stali • wartość umowy na modernizację mostu w Jindřichovie wynosi ponad 93,3 mln koron.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.