Partner serwisu
Drogi i autostrady

Mazowsze z ofertami na rozbudowę drogę z Piaseczna do Konstancina-Jeziornej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
18-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mazowsze z ofertami na rozbudowę drogę z Piaseczna do Konstancina-Jeziornej
fot. Google MapsDroga wojewódzka nr 721, Chyliczki
Mazowsze prowadzi przetarg na przebudowę drogi łączącej Piaseczno z Konstancinem-Jeziorną. Wzmocniona zostanie nawierzchnia drogi wojewódzkiej nr 721, uporządkowana szerokość traktu oraz skrzyżowania z innymi drogami. Zainteresowanych kontraktem jest siedem firm.

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie prowadzi przetarg na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 721 na odcinku od ul. Julianowskiej w Piasecznie do ul. Skolimowskiej w Konstancinie-Jeziornej. Celem inwestycji jest poprawa stanu nawierzchni drogowej i poprawa płynności ruchu. Jak podkreśla zamawiający, stan obecnej nawierzchni jest zły oraz występują liczne spękania, koleiny, ubytki oraz łaty. Inwestycja ma objąć prawie 5-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej.

Do przetargu zgłosiło się siedem firm, jednak tylko trzy z nich zmieściły się w budżecie zamawiającego, który przygotował kwotę w wysokości 94,47 mln zł. Najtańszą ofertę złożyła firma Skanska (84,2 mln zł). Kolejno swoje oferty zaproponowały firmy Strabag (87,3 mln zł), Balzola (94,5 mln zł), Fal-Bruk (98,7 mln zł), konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras (108,5 mln zł), Wod-Kan Bruk (122,8 mln zł) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (136,3 mln zł). Wszyscy zadeklarowali 60-miesięczny okres rękojmi. Wybór wykonawcy robót poprzedzi analiza ceny (60 proc.), okresu rękojmi (30 proc.) oraz doświadczenia kierownika budowy (10 proc.).

W ramach inwestycji wykonawca wybuduje nową nawierzchnię przystosowaną do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś. Przebudowane zostaną skrzyżowania, chodniki i ścieżki rowerowe. Prace obejmą także zatoki autobusowe wraz z peronami, zjazdy, przejścia dla pieszych i sygnalizację świetlną. Wykonane zostanie oświetlenie drogowe, a także powstanie nowa kanalizacja deszczowa, zbiorniki wsiąkowo-odparowujące czy kanalizacja sanitarna.

Obecnie droga posiada jezdnię o szerokości od 5,9 metra do 7,1 metra – dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Po przebudowie zasadnicza szerokość jezdni wyniesie 7 metrów. Wzdłuż prawej strony drogi zaprojektowano chodnik o szerokości 2 metrów oraz ścieżkę rowerową również o szerokości 2 metrów. Wraz z rozbudową skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy ruchu dla prawo lub lewoskrętów oraz wyspy azylu pieszych i rowerzystów.

Na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 721 z drogą powiatową nr 2866W (z ulicą Przesmyckiego) zaprojektowano jako rondo turbinowe. Prace obejmą także skrzyżowania z ulicami Moniuszki, Dworską, Śniadeckich, Kołobrzeską (gdzie powstanie pięciowlotowe rondo) oraz ulicą Chylicką. Przebudowa droga zyska klasę GP na odcinku od 15,382 km do 15,897 km, zaś na odcinku od 15,897 km do 20,302 km klasę G. Dla klasy wyższej zaprojektowano prędkość projektową 60 km/h, zaś w klasie niższej 50 km/h.

Wykonawca w trakcie inwestycji wybuduje także zatoki autobusowe z peronami i miejscami na wiaty przystankowe. Obiekty powstaną w rejonie skrzyżowania z ul. Przesmyckiego, z ul. Truskawkową, ul. Krótkiej, ul. Śniadeckich, ul. Kościuszki, ul. Sowińskiego, ul. Kołobrzeskiej, ul. Chylickiej oraz w czterech lokalizacjach wzdłuż drogi DW 721. Przyjęto, że długość krawędzi zatrzymania musi wynosić 20 metrów.

Na realizację inwestycji przewidziano 36 miesięcy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowsze. Wielu chętnych projektować rozbudowę drogi Stupsk – Konopki

Drogi i autostrady

Mazowsze. Wielu chętnych projektować rozbudowę drogi Stupsk – Konopki

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2024

Łódzkie otwiera nowe rondo i zapowiada przebudowę DW-583

Drogi i autostrady

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Drogi i autostrady

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Mikołaj Kobryński 31 stycznia 2024

Może zabraknąć środków na finansowe zabezpieczenie inwestycji

Drogi i autostrady

Mazowsze. Jest wykonawca rozbudowy drogi z Piaseczna do Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Mazowsze. Wielu chętnych projektować rozbudowę drogi Stupsk – Konopki

Drogi i autostrady

Mazowsze. Wielu chętnych projektować rozbudowę drogi Stupsk – Konopki

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2024

Łódzkie otwiera nowe rondo i zapowiada przebudowę DW-583

Drogi i autostrady

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Drogi i autostrady

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Mikołaj Kobryński 31 stycznia 2024

Może zabraknąć środków na finansowe zabezpieczenie inwestycji

Drogi i autostrady

Mazowsze. Jest wykonawca rozbudowy drogi z Piaseczna do Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5