Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na dokończenie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 627 na niespełna 9-kilometrowym odcinku pomiędzy Ostrowią Mazowiecką a miejscowością Orło. To kolejne podejście do dokończenia przebudowy tego fragmentu trasy po tym, jak wykonawca w lipcu 2022 roku zszedł z placu budowy.
Licząca 97 kilometrów droga wojewódzka nr 627 przebiega przez północno-wschodnią część województwa mazowieckiego, łącząc Ostrołękę z Sokołowem Podlaskim przez Ostrów Mazowiecką i Małkinię Górną. Jesienią 2020 roku podpisano umowę na rozbudowę fragmentu trasy łączącego Ostrów Mazowiecką i Orło, miejscowość znajdującą się w połowie drogi do Małkini Górnej. Wykonawca, PHU Urbanowski, rozpoczął realizację prac budowlanych w kwietniu 2021 roku, deklarując zakończenie wszystkich prac jeszcze w listopadzie. Tak się jednak nie stało, a w lipcu 2022 roku zszedł z placu budowy.
Dziś wykonawca prowadzi z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich spór na ścieżce sądowej. Przedstawiciele PHU Urbanowski stali na stanowisku, że współpraca z MZDW nie przebiegała prawidłowo. Ich zdaniem regionalny zarządca infrastruktury drogowej zalegał z płatnościami z tytułu realizacji prac, co wpłynęło negatywnie na płynność finansową przedsiębiorstwa, a także nie przejawiał konstruktywnego podejścia w kontekście waloryzacji wynagrodzenia w obliczu rosnących kosztów z uwagi na ekonomiczne konsekwencje pandemii COVID-19 i wojny na Ukrainie.
Wysoce problematyczna okazuje się być kwestia dokończenia inwestycji. MZDW ogłaszał już przetarg na dokończenie przebudowy wcześniej, jednak poprzednie podejścia nie przyniosły rozstrzygnięcia. Kolejny przetarg ogłoszono w dniu 16 lutego. Na realizację zadania wykonawca będzie miał 10 miesięcy. Głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli otrzymać do 60% punktów. Zamawiający weźmie również pod uwagę okres rękojmi (waga 30%) oraz doświadczenie kierownika budowy (waga 10%). Oferty będzie można składać do dnia 22 marca bieżącego roku do godziny 8:00.
Istniejący stan rzeczy powoduje szereg uciążliwości – nie tylko dla kierowców, ale również lokalnych społeczności. Wykonawca, który zszedł z placu budowy, rozpoczął bowiem frezowanie nawierzchni. Jak informował portal “Tygodnik Ostrołęcki”, od tego czasu na drodze niewiele się zmieniło – załatano jedynie największe ubytki. Powoduje to wydłużenie czasów przyjazdu przy niskim komforcie jazdy, a pośrednio także spadek obrotów przedsiębiorców w Ostrowi Mazowieckiej, którzy prowadzą działalność gospodarczą w korytarzu ulicy Małkińskiej w przebiegu DW nr 627.
Sytuacja nie pozostaje również bez znaczenia w kontekście bezpieczeństwa ruchu drogowego – liczne ubytki muszą być omijane przez rowerzystów, co powoduje zwiększenie ryzyka kolizji z samochodami. Liczne utrudnienia w okolicy Ostrowi Mazowieckiej powodują również wahadłowy ruch pojazdów i różnego rodzaju incydenty. Stan rzeczonego fragmentu trasy wpływa także na szybsze zużycie pojazdów, które w wielu kierunkach nie mają alternatywnego połączenia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.