Od środy do piątku (1-3 maja) na autostradzie A2 w. Grodzisk Maz.-w. Wiskitki (rejon Baranowa) kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu. Montowane będą elementy tzw. wag preselekcyjnych.
Narzędziem, które w prosty i skuteczny sposób pozwala walczyć ze zjawiskiem przeciążonych pojazdów jest inteligentny system wagowej preselekcji. Składa się on m.in. z wagi dynamicznej (czujnika bądź platformy wagowej), kamer wideo służących do rejestracji całego zdarzenia, kamer do identyfikacji pojazdu poprzez rozpoznawanie tablic rejestracyjnych, tablic zmiennej treści oraz szaf sterujących.
Od środy do piątku (1-3.05) elementy wag preselekcyjncyh będą montowane na autostradzie A2 między węzłami Grodzisk Mazowiecki i Wiskitki (rejon Baranowa). Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami, oto harmonogram:
Środa, 1.05:
g. 11-12 jezdnia w stronę Warszawy g. 12.30-13.30 jezdnia w stronę Łodzi
Czwartek, 2.05:
g. 18-19 jezdnia w stronę Warszawy g. 19.30-20.30 jezdnia w stronę Łodzi
Piątek, 3.05:
g. 12-13.30 jezdnia w stronę Warszawy g. 14-15.30 jezdnia w stronę Łodzi
Przy wyłączeniu z ruchu lewego pasa kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, natomiast przy zajęciu prawego pasa i awaryjnego, kierowcy będą się poruszali jednym pasem.
13 miejsc do ważenia
Na Mazowszu preselekcyjny system ważenia pojazdów działa w 13 miejscach. Na DK 2 w Kałuszynie i Starych Groszkach, S7 rejon węzłów: Skurów, Szydłowiec Płd., Napierki i Mława Płd., S8 rejon węzłów: Mszczonów Płd., Siestrzeń, Wyszków Płn., Prosienica oraz A2 rejon węzłów Halinów i Mińsk Maz.
– System działa tak, że kiedy po czujnikach umieszczonych w jezdni przejeżdża nadmiernie obciążony pojazd, system rejestruje informacje o nacisku każdej z osi i o jego masie całkowitej. Umieszczona nad jezdnią kamera wykonuje zdjęcie pojazdu i jego tablicy rejestracyjnej. W chwili przekroczenia dopuszczalnych parametrów, na tablicy znaków zmiennej treści pojawia się numer tablicy rejestracyjnej z informacją o przekroczonych naciskach, przekroczonej długości pojazdu lub prędkości w zależności od tego, do czego waga preselekcyjnego ważenia została przystosowana – tłumaczą przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dodają, że informacja o przekroczeniu dopuszczalnych wartości trafia w tym samym momencie do inspektorów transportu drogowego, którzy zatrzymują ciężarówkę i ważą ją na wadze stacjonarnej. Gdy potwierdzone zostanie przeciążenie pojazdu, nakładana zostaje kara.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.