W Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 zaplanowano budowę trzech ważnych obwodnic w województwie mazowieckim. Każda z tych dróg jest bardzo oczekiwana, każda jest niezbędna i o każdą z nich walka toczy się od co najmniej kilku lat. Teraz, obwodnice Łochowa i Ostrołęki oraz droga przebiegająca przez Legionowo pojawiły się w planach budowy do 2023 roku.
W Łochowie walczą od dziewięciu lat
Mieszkańcy Łochowa cieszą się z uwzględnienia drogi przebiegającej przez ich miejscowość i mają nadzieję, że politycy dotrzymają słowa. – Od bardzo długiego czasu zabiegamy o tą inwestycję. Pierwsze jej plany zostały nakreślone w 2007 roku i od tego czasu ten proces trwa. Bardzo cieszymy się, że ta droga została wpisana do Programu Budowy Dróg Krajowych, teraz liczymy na to, że w ramach oszczędności nie zostanie z niego skreślona – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” zastępca burmistrza miasta Łochów, Urszula Anna Kalinowska.
Droga w Łochowie korkuje się przy zamykaniu rogatek na przejeździe kolejowym w jej ciągu. – Głównym powodem, dla którego budowa obwodnicy Łochowa jest ważna jest odciążenie miasta. Przez naszą miejscowość przebiega linia kolejowa i przy każdym zamknięciu rogatek tworzą się ogromne korki. Droga z wiaduktem nad torami rozwiązałaby problem – dodaje Urszula Anna Kalinowska.
Ostrołęka chce wyremontować most
W przypadku obwodnic zawsze na pierwszym miejscu stoi przeniesienie ciężkiego tranzytu poza miejscowość. – Głównym celem przy budowie obwodnicy Ostrołęki jest wyprowadzenie ciężkiego ruchu z centrum miasta. Przez Ostrołękę przebiega DK-61, którą co dziennie przejeżdża bardzo dużo samochodów w kierunku wschód-zachód – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl“ Piotr Brodnicki, dyrektor wydziału inwestycji miejskich w urzędzie miasta Ostrołęka.
W ciągu drogi przebiegającej przez Ostrołękę znajduje się stary most, który potrzebuje odnowy. – Dodatkowo w ciągu DK-61 znajduje się most, który wymaga prac remontowych. Liczymy na to, że kiedy powstanie obwodnica będziemy mogli zrealizować projekt odnowy mostu. Nowa droga na pewno odciąży drogi wewnętrzne w naszym mieście. Walczymy o nią od dawna – dodaje Piotr Brodnicki.
W Legionowie trzeba skończyć robotę
Budowa DK-61 przebiegającej przez Legionowo została podzielona na trzy etapy. Dwa zostały wykonane ale brak ostatniej części powoduje korki. – Droga DK-61, o której mówimy nie jest w prawdzie obwodnicą Legionowa, biegnie przez centrum miasta ale jej dwa fragmenty ułatwiają ruch w naszej miejscowości. Problem zaczyna się przy trzeciej części gdzie droga przestaje być dwupasmowa – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl“ rzeczniczka prasowa urzędu miasta Legionowo, Tamara Mytkowska.
W 2014 roku lokalne władze zdecydowały się wziąć sprawy w swoje ręce i rozpoczęły zbierać podpisy pod petycją, która miała zwrócić uwagę polityków na problem drogowy w Legionowie. – W ubiegłym roku przeprowadziliśmy akcję wśród mieszkańców i zebraliśmy 7 tys. podpisów pod petycją o budowę tej drogi. Zwężenie niedokończonej trasy powoduje ogromne korki, szczególnie w stronę Mazur i jeziora Zegrze. Cieszymy się, że trzeci odcinek DK-61 w Legionowie został uwzględniony w PBDK – dodaje Tamara Mytkowska.
Szczegóły dotyczące założeń nowego PBDK 2014-2023 znajdziesz w Monitorze.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.