Partner serwisu
Drogi i autostrady

Mazowieckie: Trzy ważne nowe obwodnice w PBDK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
02-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mazowieckie: Trzy ważne nowe obwodnice w PBDK
fot. GDDKiA
W Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 zaplanowano budowę trzech ważnych obwodnic w województwie mazowieckim. Każda z tych dróg jest bardzo oczekiwana, każda jest niezbędna i o każdą z nich walka toczy się od co najmniej kilku lat. Teraz, obwodnice Łochowa i Ostrołęki oraz droga przebiegająca przez Legionowo pojawiły się w planach budowy do 2023 roku.

W Łochowie walczą od dziewięciu lat

Mieszkańcy Łochowa cieszą się z uwzględnienia drogi przebiegającej przez ich miejscowość i mają nadzieję, że politycy dotrzymają słowa. – Od bardzo długiego czasu zabiegamy o tą inwestycję. Pierwsze jej plany zostały nakreślone w 2007 roku i od tego czasu ten proces trwa. Bardzo cieszymy się, że ta droga została wpisana do Programu Budowy Dróg Krajowych, teraz liczymy na to, że w ramach oszczędności nie zostanie z niego skreślona – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” zastępca burmistrza miasta Łochów, Urszula Anna Kalinowska.

Droga w Łochowie korkuje się przy zamykaniu rogatek na przejeździe kolejowym w jej ciągu. – Głównym powodem, dla którego budowa obwodnicy Łochowa jest ważna jest odciążenie miasta. Przez naszą miejscowość przebiega linia kolejowa i przy każdym zamknięciu rogatek tworzą się ogromne korki. Droga z wiaduktem nad torami rozwiązałaby problem – dodaje Urszula Anna Kalinowska.

Ostrołęka chce wyremontować most

W przypadku obwodnic zawsze na pierwszym miejscu stoi przeniesienie ciężkiego tranzytu poza miejscowość. – Głównym celem przy budowie obwodnicy Ostrołęki jest wyprowadzenie ciężkiego ruchu z centrum miasta. Przez Ostrołękę przebiega DK-61, którą co dziennie przejeżdża bardzo dużo samochodów w kierunku wschód-zachód – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl“ Piotr Brodnicki, dyrektor wydziału inwestycji miejskich w urzędzie miasta Ostrołęka.

W ciągu drogi przebiegającej przez Ostrołękę znajduje się stary most, który potrzebuje odnowy. – Dodatkowo w ciągu DK-61 znajduje się most, który wymaga prac remontowych. Liczymy na to, że kiedy powstanie obwodnica będziemy mogli zrealizować projekt odnowy mostu. Nowa droga na pewno odciąży drogi wewnętrzne w naszym mieście. Walczymy o nią od dawna – dodaje Piotr Brodnicki.

W Legionowie trzeba skończyć robotę


Budowa DK-61 przebiegającej przez Legionowo została podzielona na trzy etapy. Dwa zostały wykonane ale brak ostatniej części powoduje korki. – Droga DK-61, o której mówimy nie jest w prawdzie obwodnicą Legionowa, biegnie przez centrum miasta ale jej dwa fragmenty ułatwiają ruch w naszej miejscowości. Problem zaczyna się przy trzeciej części gdzie droga przestaje być dwupasmowa – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl“ rzeczniczka prasowa urzędu miasta Legionowo, Tamara Mytkowska.

W 2014 roku lokalne władze zdecydowały się wziąć sprawy w swoje ręce i rozpoczęły zbierać podpisy pod petycją, która miała zwrócić uwagę polityków na problem drogowy w Legionowie. – W ubiegłym roku przeprowadziliśmy akcję wśród mieszkańców i zebraliśmy 7 tys. podpisów pod petycją o budowę tej drogi. Zwężenie niedokończonej trasy powoduje ogromne korki, szczególnie w stronę Mazur i jeziora Zegrze. Cieszymy się, że trzeci odcinek DK-61 w Legionowie został uwzględniony w PBDK – dodaje Tamara Mytkowska.

Szczegóły dotyczące założeń nowego PBDK 2014-2023 znajdziesz w Monitorze.



Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Drogi i autostrady

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Elżbieta Pałys 16 listopada 2017

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Drogi i autostrady

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Elżbieta Pałys 20 marca 2017

Mazowieckie: GDDKiA ogłasza przetargi na zaprojektowanie trzech tras

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Drogi i autostrady

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Elżbieta Pałys 16 listopada 2017

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Drogi i autostrady

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Elżbieta Pałys 20 marca 2017

Mazowieckie: GDDKiA ogłasza przetargi na zaprojektowanie trzech tras

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5