Rynek Infrastruktury
Most kratownicowy w Kazuniu należy do najciekawszych miejsc w Puszczy Kampinoskiej i jej okolicach. Został zbudowany w 1911 r. w ciągu drogi krajowej nr 85, biegnącej z Nowego Dworu Mazowieckiego do Kazunia. To liczący ponad pół kilometra most, którym dawniej przebiegała główna trasa krajowa Warszawa – Gdańsk.
Most został zbudowany częściowo na terenie dawnego Modlina, obecnie dzielnicy Nowego Dworu Mazowieckiego. Był ważnym elementem strategicznym dla twierdzy Modlin. W 1915 r. wysadzony przez Rosjan, był długo odbudowywany i do pełnej świetności wrócił po gruntownym remoncie w roku 1934. Przetrwał oblężenie Modlina, ale już pod koniec wojny został ponownie zburzony. W 1952 r. odbudowano go kolejny raz, dodając pięć środkowych przęseł, i w takiej formie zachował się do dzisiaj. Obecny most ma 553 metrów długości i prawie 12 metrów szerokości, konstrukcja przęseł wykonana jest ze stalowych parabolicznych kratownic typu „k” z jazdą dołem.
W ramach kontraktu odnowione zostaną zabezpieczenia antykorozyjne konstrukcji stalowej mostu do wysokości 3 m, a także naprawione i wymienione niektóre elementy wyposażenia. Ponadto, oczyszczone będą kamienne oblicowania podpór i wykonana powłoka ochronna preparatami hydrofobowymi. W kolejnym etapie odbudowana zostanie istniejąca nawierzchnia asfaltowa na dojazdach i moście, chodnikach oraz wykonana izolacja termozgrzewalna.
– Dzięki tej przebudowie poprawi się trwałość i estetyka tego historycznego obiektu – mówi Robert Wójcik, Menadżer Projektu, Skanska.
Na czas remontu ruch przez most odbywał się będzie wahadłowo, natomiast zostanie przywrócony obustronnie podczas rozgrywek Euro 2012. To już kolejna inwestycja realizowana przez Skanska na terenie województwa mazowieckiego. W ubiegłym roku firma zakończyła budowę obwodnicy Serocka, w marcu br. oddała do użytku trasę Mostu Północnego (im. Marii Curie-Skłodowskiej) w Warszawie, a obecnie remontuje drogę wojewódzką nr 637.