Rynek Infrastruktury
Radni postanowili przyznać na inwestycję kwotę 25 mln zł. Środki finansowe zostaną przekazane w 2015 roku. Budowa mostu w Kamieniu wraz z drogami dojazdowymi ma zakończyć się w 2014 roku. Z kolei do pierwszego kwartału 2015 roku potrwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 747, która będzie stanowić nowy dojazd do mostu.
Sam most będzie kosztował 215 mln zł, z czego 126 mln zł stanowi dotacja unijna. Natomiast przebudowa drogi wojewódzkiej nr 747 wraz z budową obwodnic czterech miejscowości pochłonie ponad 550 mln zł. Unia Europejska dofinansuje inwestycję kwotą 362,8 mln zł.
Dziś, aby przeprawić się w tym miejscu przez Wisłę, trzeba albo czekać na prom w pobliskim Solcu nad Wisłą, albo wybrać się w minimum godzinną podróż w górę rzeki do mostu w Annopolu lub w dół Wisły, do Puław. Te dwa mosty, w Annopolu i w Puławach, są od siebie oddalone o 75 km. To najdłuższy odcinek wzdłuż Wisły bez stałej przeprawy.
Przeprawę w Kamieniu buduje konsorcjum trzech firm, w którym liderem jest Energopol – Szczecin. 6 lutego wmurowano akt erekcyjny pod budowę obiektu. Dokument rozpoczynający budowę podpisali Michał Ziętara z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, przedstawiciele województwa lubelskiego i mazowieckiego, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie, a także reprezentanci wykonawcy.