Rynek Infrastruktury
Zjazdy z mostu mają prowadzić południową częścią miasta do ronda u zbiegu małej obwodnicy i ulicy Goworowskiej oraz na drogę przez Dzbenin w kierunku Goworowa. Władze miasta poszukują praktycznych rozwiązań komunikacyjnych zanim powstanie obwodnica Ostrołęki.
Pomysł na realizację nowej przeprawy przez Narew na wysokości ronda Łupaszki wiąże się z uruchomieniem programu Regionalnego Instrumentu Terytorialnego dla Miasta Ostrołęki ze środków unijnych w ramach nowego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
Partnerami Ostrołęki, którzy wyrazili zainteresowanie takim rozwiązaniem, są powiat ostrołęcki oraz gminy : Olszewo – Borki, Baranowo, Rzekuń i Goworowo. Prezydent Kotowski chce, by było to wiodące działanie w ramach RIT i jest również otwarty na współpracę z innymi gminami powiatu ostrołęckiego.
Projekt nosi nazwę „Poprawa zewnętrznej i wewnętrznej dostępności potencjału Mazowsza poprzez budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew oraz rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 544 wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie miasta Ostrołęki i gmin partnerskich” i został już złożony w urzędzie marszałkowskim. Jeżeli uzyska akceptację i wsparcie finansowe, będzie realizowany w latach 2014-2017.
Kolejne zadanie, które Ostrołęka mogłaby zrealizować przy współpracy samorządów gminnych to zagospodarowanie nabrzeża Narwi wraz z dopływami Omulwią i Orzem.