Rynek Infrastruktury
Most ma 553 m długości i prawie 12 m szerokości. Konstrukcja przęseł wykonana jest ze stalowych parabolicznych kratownic typu „k” z przejezdnością po dolnej części. W ramach kontraktu odnowione zostało zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej mostu do wysokości 3 m oraz naprawione i wymienione niektóre elementy wyposażenia.
Inwestycja objęła też oczyszczenie kamiennych oblicowań podpór i wykonanie powłoki ochronnej preparatami hydrofobowymi. W kolejnym etapie prac Skanska odbudowała istniejącą nawierzchnię asfaltową na dojazdach, moście i chodnikach oraz wykonała izolację termozgrzewalną.
– Dzięki tej przebudowie poprawi się trwałość i estetyka tego historycznego obiektu – mówi Robert Wójcik, Menadżer Projektu, Skanska.
Most kratownicowy w Kazuniu należy do najciekawszych miejsc w Puszczy Kampinoskiej i jej okolicach. Został zbudowany w 1911 r. w ciągu drogi krajowej nr 85 biegnącej z Nowego Dworu Mazowieckiego (DK-62) do Kazunia (S7). Arteria, o długości 4,774 km, leżąca na obszarze województwa mazowieckiego, jest najkrótszą drogą krajową w Polsce. Przez liczący ponad pół kilometra most przebiegała dawniej główna trasa krajowa Warszawa – Gdańsk.