Partner serwisu
Drogi i autostrady

Mazowieckie: Drogi, którymi nie da się przekroczyć Wisły

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
11-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Mazowieckie: Drogi, którymi nie da się przekroczyć Wisły
fot. Albertyanks Albert Jankowski, domena publicznaDW-721 w Konstancinie-Jeziornej
Budowa nowych mostów przez Wisłę jest bardzo droga – przyznaje Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Mimo to w planach jest otwarcie co najmniej jednej takiej przeprawy, a także jednego mostu na Bugu i jednego na Narwi. Żaden z nich nie będzie jednak spinał brzegów rzeki, do których już obecnie docierają de facto niezależne drogi wojewódzkie, które łączy jeden numer.

Swoistą ciekawostką mazowieckiego układu dróg wojewódzkich są drogi, które dochodzą do obu brzegów Wisły, ale pomiędzy nimi nie funkcjonuje żadna przeprawa. Mimo to mają one zachowaną ciągłą numerację. Wśród nich wymienić można m.in. DW-736 Warka – Podłęż (brak mostu w relacji Latków – Ostrów), DW-823 Wólka Wojcieszowska – Borowa (w województwie lubelskim) oraz DW-900 Kolonia Nadwiślańska-Raj – Piotrawin (również w województwie lubelskim).

Zamiast mostu w razie potrzeby może pływać prom

– Drogi dochodzące do Wisły po dwóch stronach rzeki mają zachowaną numerację, ponieważ stanowią logiczny ciąg drogowy. Powstały one wiele lat przed reformą administracji drogowej. Na ówczesne potrzeby i w ramach reorganizacji drogownictwa nadano im status dróg wojewódzkich – tłumaczy Monika Burdon, rzecznik prasowy Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Dodaje, że obecnie nie ma planów połączenia żadnej z wymienionych dróg.

– Takiego rozwiązania się jednak także nie wyklucza – podkreśla przy tym nasza rozmówczyni. Dodaje, że w niektórych podobnych przypadkach brzegi udało się spiąć regularnym promem. – Np.. na okres remontu mostu w Górze Kalwarii (ok. 1998 r.) na obecnej drodze krajowej nr 50 została uruchomiona przez Generalną Dyrekcję Dróg Publicznych przeprawa mostem pływającym na obecnej DW-680 – wskazuje. Obecnie prom ten nie funkcjonuje, co nie jest jednak znaczącym problemem z uwagi na bliskość stałego mostu.

Innym przypadkiem jest zaś droga nr 721 Duchnów – Józefów – Konstancin-Jeziorna – Nadarzyn. – Dochodzi ona do osi przedwojennego mostu przez Wisłę, który został zniszczony w ramach działań wojennych. Dotychczas nie podjęto się jego odbudowy – mówi Monika Burdon. Również i w tym przypadku nie wskazuje ona konkretnych planów stworzenia stałej przeprawy.

Mosty łączą, a nie dzielą – ale bardzo drogo

– W myśl zasady, że mosty łączą, a nie dzielą, oczywiście ciągle istnieje potrzeba budowy mostów, przede wszystkim o znaczeniu ponadregionalnym, łączących ważne sieci dróg wojewódzkich i krajowych – przyznaje przy tym Monika Burdon. – W ramach programu Mosty+ ogłoszonego przez premiera planujemy budowę trzech przepraw mostowych: na Wiśle (powiat kozienicki i powiat garwoliński), na Bugu (w okolicach Sokołowa Podlaskiego) oraz na Narwi (powiat pułtuski) – wskazuje przy tym rzecznik ZDW. Zauważa przy tym, że często budowa samej przeprawy nie rozwiązuje problemu komunikacji pomiędzy oboma brzegami rzeki.

– Konieczna jest także budowa dróg dojazdowych do mostu o odpowiednich parametrach na potrzeby obecnego natężenia ruchu – tłumaczy. – Musimy więc być świadomi ogromnych kosztów. Koszt budowy mostu np. na Wiśle wraz z drogami dojazdowymi to ponad 1 mld zł – szacuje nasza rozmówczyni.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Drogi i autostrady

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Mikołaj Kobryński 05 września 2023

Legnica z ofertami na rondo turbinowe przy strefie ekonomicznej

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Lubelskie. Będzie remont mostu na Wiśle w ciągu S12

Drogi i autostrady

Lubelskie. Będzie remont mostu na Wiśle w ciągu S12

GR 05 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Drogi i autostrady

Zakończono przebudowę drogi wojewódzkiej w Stepnicy

Mikołaj Kobryński 05 września 2023

Legnica z ofertami na rondo turbinowe przy strefie ekonomicznej

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Lubelskie. Będzie remont mostu na Wiśle w ciągu S12

Drogi i autostrady

Lubelskie. Będzie remont mostu na Wiśle w ciągu S12

GR 05 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5