Do warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad trafiło 9 ofert w przetargu na budowę drogi S7 Olsztynek (S51) – Płońsk (S10) na odcinku Strzegowo – Pieńki. Wszystkie z propozycji mieszczą się w budżecie zamawiającego, a najtańszą z nich złożyła firma Salini Impregilo.
GDDKiA zaplanowała na tę inwestycję 872,459 mln zł. Najtańsza oferta opiewa na 508,784 mln zł i została złożona przez firmę Salini Impregilo. Do przetargu wpłynęły także propozycje od firm: Polaqua (535,500 mln zł), Budimex (537,393 mln zł), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (575,418 mln zł) oraz Metrostav Polska (615,273 mln zł) oraz konsorcja Strabag i Strabag Infrastrukutra Południe (516,167 mln zł), Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (516,167 mln zł), Porr Polska Infrastructure i Porr Bau GmbH (568,868 mln zł) oraz KOBYLARNIA i MIRBUD (729,531 mln zł).
Podczas oceny otrzymanych ofert GDDKiA będzie brać pod uwagę takie aspekty jak cena (90%), termin realizacji (5%) oraz okres gwarancji (5%). Ostatecznie jednak liczyć się będzie jedynie cena ponieważ wszyscy oferenci zaproponowali 10 lat gwarancji oraz termin realizacji w ciągu 34 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Źródło: GDDKiA Strzegowo – Pieńki to jeden z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 pomiędzy Napierkami a Płońskiem na terenie województwa mazowieckiego. Liczy ok. 22 km. Inwestycja będzie realizowana w systemie zaprojektuj i zbuduj. Wybrany w przetargu wykonawca będzie zobowiązany do wykonania projektów budowlanych i złożenia w imieniu inwestora wniosków o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Umowa z wykonawcą ma być podpisana jeszcze w tym roku, a rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w II kwartale 2018 roku. Finał wszystkich prac ma nastąpić w IV kwartale 2020 roku.