W województwie mazowieckim realizowanych jest prawie 200 kilometrów nowych tras, a w przygotowaniu są kolejne odcinki. Projektanci pracują nad dokumentacją autostrad, dróg ekspresowych i dróg głównych ruchu przyspieszonego (przede wszystkim obwodnic). Łączna długość tych odcinków to około 490 km.
Po wschodniej stronie Warszawy 101 kilometrów A2 jest w budowie. To siedem odcinków realizacyjnych od końca obwodnicy Mińska Mazowieckiego do węzła Biała Podlaska. Plan jest taki, by w tym roku udostępnić kierowcom dwa odcinki Kałuszyn – Groszki i Siedlce Zach. – Siedlce Płd., natomiast środkowy odcinek pomiędzy węzłami Groszki i Siedlce Zach. w 2025 r. Do czasu oddania do ruchu odcinka od w. Groszki do w. Siedlce Zachód ruch odbywać się będzie po istniejącej DK2. Kolejne odcinki do Białej Podlaski będą oddawane do ruchu w miarę postępu prac.
W toku jest umowa na wykonanie projektu budowy autostrady A2 od węzła Biała Podlaska do przejścia granicznego w Kukurykach, wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zadanie podzielone jest na trzy odcinki: Biała Podlaska – Kijowiec, Kijowiec – Dobryń oraz Dobryń – Kukuryki. Na zachód od Warszawy
Wybudowanie dodatkowych pasów ruchu na autostradzie A2 między Łodzią i Warszawą poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży. - Dysponujemy już decyzjami środowiskowymi wydanymi przez Regionalnych Dyrektorów Ochrony Środowiska w Łodzi i Warszawie. Umożliwiają one kontynuację prac związanych z przygotowaniem rozbudowy obu jezdni autostrady A2. Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po cztery pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do granicy województwa mazowieckiego będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu - wyliczają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek o długości 89 km od węzła Łódź Północ do węzła Konotopa zostanie unowocześniony i zyska nowy standard. Nowością przy realizacji tej inwestycji będzie wykonanie zasilania infrastruktury z systemów pozyskiwania energii z odnawialnych źródeł energii.
S7 po północnej stronie stolicy
Kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Podróżujący będą mogli korzystać z 35 kilometrów trasy w 2025 r. 9 km drogi pomiędzy Czosnowem i Kiełpinem jest w realizacji na etapie projektowania. Na przełomie września i października br. GDDKiA planuje złożyć do wojewody mazowieckiego wniosek o uzyskanie decyzji ZRID.
Druga część trasy z Czosnowa do stolicy, czyli odcinek Kiełpin – Warszawa (13 km) jest na etapie przetargu na wykonanie projektu budowlanego i uzyskaniu niezbędnych decyzji, w tym ZRID. Przy braku odwołań podpisanie umowy będzie możliwe w czerwcu 2024 r.
Prawie 110 km S12
W środę (22 maja br.) GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę fragmentu S12 między granicą województwa łódzkiego i mazowieckiego a Przysuchą o długości 14,4 km.
W ciągu najbliższych tygodni należy spodziewać się podpisania umowy na kolejny mazowiecki odcinek drogi ekspresowej S12: Przysucha – Wieniawa. Tym samym łączna długość realizowanej, w systemie projektuj i buduj, w woj. mazowieckim trasy przekroczy 30 km.
Dla odcinka Wieniawa – S7 decyzję środowiskową GDDKiA uzyskała w styczniu 2023 r. Ogłoszenie przetargu w systemie projektuj i buduj będzie możliwe po uzyskaniu decyzji środowiskowej na odcinek Radom – Puławy. Wynika to ze skoordynowania obu odcinków.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie prowadzi postępowanie administracyjne zmierzające do wydania decyzji środowiskowej dla S12 od Radomia do początku obwodnicy Puław.
- We wniosku o uzyskanie DŚU wskazaliśmy jako preferowany wariant B (kolor brązowy) z podwariantem AB, aktualnie określony jako E. Wybrany wariant o długości ok. 67 km przebiega przez teren gmin Orońsko, Kowala, Skaryszew, Gózd, Tczów, Zwoleń, Przyłęk, Policzna i Puławy. Przyszła trasa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez siedem węzłów: Radom Południe, Radom Kowala, Radom Skaryszew, Tczów, Zwoleń, Czarnolas i Puławy Zachód (dawniej Bronowice) - tłumaczy GDDKiA.
S19 – Via Carpatia
Dla 33 km drogi ekspresowej S19 (na odcinku granica z woj. podlaskim – Łosice – granica z woj. lubelskim), przebiegającej przez teren województwa mazowieckiego, prowadzone są obecnie prace związane z przygotowaniem studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska prowadzi postępowanie administracyjne zmierzające do wydania decyzji środowiskowej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.