Firmy, która będzie nadzorować budowę dwóch mniejszych odcinków S12 na Mazowszu, szuka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W przetargu wpłynęło aż 16 ofert.
Chodzi o fragment o łącznej długości ponad 41 kilometrów od granicy województwa łódzkiego do węzła Radom Południe. Inwestycja ma zostać zrealizowana w systemie projektuj i buduj w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.
Jesienią 2021 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał dla tego zadania decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (wniosek został złożony w 2019 r.). Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach sporządziła firma Multiconsult Polska.
Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka firmy, która będzie sprawować nadzór nad projektowaniem i budową dwóch mniejszych odcinków S12: granica województwa łódzkiego – węzeł Przysucha oraz węzeł Przysucha – węzeł Wieniawa. Zwycięzca będzie też zarządzać kontraktem.
Znamy już oferty zainteresowanych firm. Nie powinno być problemu z wyłonieniem wykonawcy, bo część ofert mieści się w zarezerwowanej przez GDDKiA kwocie ok. 24,9 mln zł. Rozpiętość cenowa jest bardzo duża. Najmniej, bo ok. 16,6 mln zł oczekuje Multiconsult. Najwięcej, bo ok. 34,8 mln zł – ZBM.
Pozostałe oferty: Biuro Usług Inwestycyjnych Ciechański & Haładaj – ok. 26,7 mln zł; Lafrentz Polska – ok. 17 mln zł; ECM Group Polska – ok. 19,6 mln zł; BBC Best Building Consultants – ok. 16,7 mln zł; INKO Consulting – ok. 26,6 mln zł; Ayesa Polska – ok. 23,8 mln zł; konsorcjum: Transprojekt Gdański, B-Act i Promost – ok. 26,2 mln zł; TPF – ok. 21,5 mln zł; SAFEGE S.A.S. - ok. 17,7 mln zł; NBQ – ok. 22,7 mln zł; DTŚ – ok. 25,2 mln zł; ZDI – ok. 24,3 mln zł; MGGP – ok. 27,1 mln zł; konsorcjum: Bico Group, TNM Limited – ok. 16,7 ml zł
Umowa ma obowiązywać przez co najmniej 5 lat i 5 miesięcy, a maksymalnie – przez 7 lat i 5 miesięcy. Termin związania ofertą wynosi 90 dni.
Przy wyborze zwycięzcy GDDKiA weźmie pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %, im niższa, tym więcej punktów), ale też jakość (26 %) oraz doświadczenie personelu konsultanta (14 %). Obowiązuje wadium w wysokości 200 tysięcy złotych.
W przetargach na wykonanie tych odcinków GDDKiA wybrała już wykonawców. Dla odcinka od granicy województw do Przysuchy wybrano propozycję Budimeksu - ta umowa została już podpisana, a dla odcinka Przysucha - Wieniawa najkorzystnijesza jest oferta konsorcjum Mirbudu i Kobylarni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.