Partner serwisu
Drogi i autostrady

Małopolskie: Oferty na nowy most w Kurowie na DK-75 poza budżetem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
15-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Małopolskie: Oferty na nowy most w Kurowie na DK-75 poza budżetem
fot. mat. pras.
Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na budowę mostu w Kurowie na drodze krajowej nr 75. Do zamawiającego zgłosiło się ośmiu chętnych. Niestety żaden z nich nie zaproponował ceny, która mieściłaby się w przewidzianym budżecie.

GDDKiA otrzymała oferty od firm: Polaqua (384,141 mln zł), Budimex (232,591 mln zł), Intercor (196,144 mln zł), Mostostal Warszawa (198,937 mln zł) oraz Porr (208,510 mln zł), a także konsorcjów: Sinohydro Corporation Limited i BBC Systems (224,127 mln zł), Banimex i Hodut Kft (189,096 mln zł) oraz Trakcja PRKiI, Ekonova i Akcine Bendrove „Kauno Tiltai” (231,890 mln zł). Wszyscy potencjalni wykonawcy zaproponowali skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące, do 25 miesięcy od daty zawarcia umowy, przy czym do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe.

Budżet, jaki inwestor przewidział na realizację tego przedsięwzięcia jest równy 170,428 mln zł. Oznacza to, że aby podpisać umowę z konsorcjum, którego liderem jest firma Banimex, które złożyło najtańszą propozycję trzeba będzie dopłacić niemal 20 mln zł.

Teraz GDDKiA oceni oferty zgodnie z kryteriami: cena (60%), równość podłużna nawierzchni (1%), personel wykonawcy (9%), termin realizacji kontraktu (10%), minimalizacja utrudnień w ruchu (10%) oraz przejście części ryzyka przedłużenia czasu na ukończenie (10%). Należy jednak zaznaczyć, że przetarg startował z nieco innymi kryteriami, a jedną ze zmian jest dodanie ostatniego z wymienionych aspektów.

Istniejący most w Kurowie został wybudowany w 1943 roku i ma 407,6 metrów długości. Jest zbyt wąski, ponieważ jego szerokość wynosi tylko 7,5 m, co powoduje, że szerokość jezdni wynosi 6 m. Stan techniczny starego mostu jest zły.

View Larger Map

Nowy obiekt zaprojektowany został zgodnie z parametrami technicznymi wymaganymi dla drogi klasy GP (główna przyśpieszona). Będzie położony poniżej starego obiektu i dłuższy od poprzednika o 200 m. Całkowita jego długość wyniesie 602 metry, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu. W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie. Most będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5