Rynek Infrastruktury
W 1996 roku miał miejsce ostatni generalny remont mostu, który trwał prawie rok. W czasie prac obiekt był wyłączony z ruchu, a samochody korzystały z prowizorycznej przeprawy tymczasowej. Podczas remonty robotnicy wykonywali najtrudniejsze prace przy uzupełnianiu braków w betonowej konstrukcji w środku zimy.
Stanisław Ślimak, wójt Szaflar znajdujących się niedaleko Białego Dunajca, zastanawia się, czy takie działania nie przyczyniły się do obecnego złego stanu mostu. Wójt mówi, że można uznać, iż podczas tamtego remontu doszło do niegospodarności środków publicznych.
Rzeczniczka GDDKiA, Iwona Mikrut-Purchla, mówi, że konstrukcja mostu pęka, a stanowe elementy są niemal całkowicie skorodowane. – Tego mostu nie da się już remontować – twierdzi rzeczniczka i dodaje, że most był budowany przeszło 70 lat temu.
Nowy obiekt ma powstać wyżej od obecnego o kilkadziesiąt metrów. Aby mógł powstać należy wyburzyć dwa budynki mieszkalne i sześć gospodarczych. Budowa mostu pochłonie wraz z wykupami gruntów ponad 26 mln zł, z kolei prace budowlane zakończą się we wrześniu przyszłego roku.