Partner serwisu
Drogi i autostrady

Małopolskie: Biały Dunajec nie chce budowy nowego mostu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
10-05-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Tygodnik Podhalański/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Małopolskie: Biały Dunajec nie chce budowy nowego mostu
fot. GDDKiA Kraków
Mieszkańcy Białego Dunajca protestują przeciw budowie nowego mostu na drodze krajowej nr 47 w nowym miejscu. Żądają, by przebudować most na starym śladzie zakopianki – informuje „Tygodnik Podhalański”.

Według mieszkańców obecna inwestycja jest zbyt potężna i nie pozwalają oni wejść robotnikom na teren budowy. W czwartek ruszyła wycinka drzew przy moście, którego przebudowa była konieczna ze względu na zły stan techniczny obiektu.

Józefa Chromnik, szefowa Federacji Obrony Podhala mówi, że do tej pory udało się obronić Poronin przed zakopianką i przyszedł czas na pomoc mieszkańcom Białego Dunajca, który nie chcą inwestycji GDDKiA.

– Choćby ludzie się tu mieli spalić, to się spalimy, a nie oddamy naszej ziemi! Jak będzie trzeba, to dzieci będziemy palić!!! – mówi ostro Józefa Chromik. Na miejscu protestu interweniowała policja.

 


Większy widok mapy

Wszystkie prace na moście mają być zrealizowane do 30 września 2014 roku. Koszt robót wyniesie ponad 21,9 mln zł, natomiast całkowity koszt inwestycji wraz z wykupami nieruchomości 26 mln zł.

 

Dwuprzęsłowy, żelbetowy most podwieszony ma długość całkowitą 90,67 m a rozpiętość przęseł w osiach łożysk wynosi 13,37 m i 59,09 m. Główne przęsło przechodzi nad korytem rzeki Biały Dunajec eliminując konieczność stosowania podpory nurtowej (jest to spełnienie warunków technicznych zarządcy cieku), natomiast krótsze przęsło poprowadzono nad zjazdem do drogi prowadzącej, do okolicznych posesji prywatnych.

Nowy most będzie dłuższy od starego (65 m), ponieważ należy zlikwidować niebezpieczny dojazd do budynków, który zostanie zastąpiony nowym dojazdem pod mostem. Takie rozwiązanie podyktowane jest poprawą bezpieczeństwa ruchu na drodze krajowej nr 47.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5