Rynek Infrastruktury
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie przygotowuje się do wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na drodze krajowej nr 47 w Białym Dunajcu zgodnie z zaleceniami opinii eksperckiej.
Według najnowszej ekspertyzy stanu technicznego most w Białym Dunajcu uległ dalszej degradacji w stosunku do stanu z listopada 2012 roku. Pogłębiła się degradacja betonu i korozja stali zbrojeniowej. Zwiększyły się ubytki betonu, zakres zawilgoceń spodu pomostu, powiększyły plamy i wykwity soli.
Powodem jest nasiąkanie betonu wodami opadowymi i chlorkami zimowego utrzymania dróg z licznymi cyklami zamarzania i odmarzania występującymi tej zimy. W konsekwencji dalej spada wytrzymałość betonu i zmniejsza się nośność przekrojów żelbetowych. Pogorszył się stan izolacji pomostu. Pogorszeniu uległ stan belek podłużnych.
Pogorszył się stan poprzecznic, które są połączone bezpośrednio z wieszakami i wraz z nimi stanowią główne elementy nośne mostu. Według opinii eksperckiej należy wprowadzić ruch wahadłowy z wygrodzeniem jednego pasa ruchu o szerokości 3,5 m środkiem mostu, regulowany sygnalizacją świetlną a także utrzymać ograniczenie prędkości do 30 km/godz.