O budowę trzeciego zjazdu z autostrady A4 do Tarnowa apeluje jeden z parlamentarzystów. Jego zdaniem poprawiłoby to sytuację gospodarczą miasta.
Poseł Piotr Górnikiewicz zauważył, że od kilkunastu lat w Tarnowie spada liczba mieszkańców. – Z Tarnowa wyjechały za pracą i lepszym życiem, nie widząc tu dla siebie przyszłości, tysiące młodych, wykształconych ludzi, a kolejne grupy mogą z Tarnowa wyjechać w najbliższym czasie. Pomimo wysiłków kolejnych prezydentów, radnych miejskich, różnych firm, instytucji, stowarzyszeń oraz wielu zaangażowanych mieszkańców, miasto nie rozwija się w takim tempie, by mogło być ono z zadowoleniem i satysfakcją przyjęte przez większość tarnowian – napisał parlamentarzysta w interpelacji do ministra infrastruktury.
Mieszkańcy pokładali sporo nadziei w biegnącej do Tarnowa autostradzie A4. – Ale i ona do tej pory nie wywołała napływu nowych, znaczących inwestorów. Przyczyną tego stanu jest między innymi brak w mieście dużych, dobrze skomunikowanych i uzbrojonych, terenów pod inwestycje – zauważył poseł, który sugeruje, że należałoby zbudować trzeci zjazd z autostrady A4 do Tarnowa w rejonie skrzyżowania z ul. Niedomicką.
– Drogę – najlepiej dwujezdniową, czteropasmową – należy poprowadzić wzdłuż autostrady do terenów należących do Skarbu Państwa w wieczystym użytkowaniu jednego właściciela. Później na południe wzdłuż drogi technicznej i estakady doprowadzającej uwodnione odpady popiołu i żużla z elektrociepłowni EC II Grupy Azoty do składowiska odpadów „za rzeką Białą”, czyli terenów również należących do Skarbu Państwa w wieczystym użytkowaniu jednego właściciela – sugeruje poseł.
Zdaniem Górnikiewicza zjazd z autostrady należy zakończyć na planowanym i już zaprojektowanym nowym rondzie u zbiegu ulic Czysta, ks. Kardynała Wyszyńskiego i Biała. Długość drogi wyniosłaby około 5 km. Resort infrastruktury jeszcze nie odniósł się do tego pomysłu.
Przypomnijmy, że autostrada A4 między Krakowem a Tarnowem może zostać poszerzona do trzeciego pasa. W listopadzie ówczesny minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał program inwestycji dla tego zadania.
Decyzja ministra daje GDDKiA możliwość ogłoszenia przetargu na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z elementami koncepcji programowej oraz uzyskaniem decyzji środowiskowej. Według planów dokumentacja ma powstać do roku 2028, a realizację zaplanowano na lata 2031-2034.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.