Rynek Infrastruktury
Najtańsza oferta wpłynęła od firmy Metrostav, a jej wartość to 44,994 mln zł. Nieco wyższą ofertę przedstawił Bogl a Krysl, której wartość to 49,628 mln zł. Wśród firm, które złożyły najdroższe oferty znajduje się Przedsiębiorstwo Budownictwa inżynieryjnego Machnik, które zaproponowało 76,541 mln zł za wykonanie zadania oraz Inzinierskie stavby z ofertą o wartości 74,285 mln zł.
Pozostałe firmy, które złożyły oferty to Intop Tarnobrzeg (67,599 mln zł), konsorcjum Strabag i Budownictwo komunikacyjne inż. Walenty Kuśnierz (57,584 mln zł), konsorcjum PBI Energopol, Remost (64,322 mln zł), Motan-Engil (64,045 mln zł), Firesta (54,705 mln zł), Mosty Chrzanów (63,481 mln zł), konsorcjum IMB Podbeskidzie i PRD Godrom (55,947 mln zł), Himmel i Papesch Opole (62,969 mln zł), Mostostal Warszawa (59,273 mln zł), Intercor (64,473 mln zł), Banimex (66,664 mln zł). Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę około 75 mln zł brutto.
Rozbudowa DW-87 jest częścią zadania pod nazwą „Udział w budowie mostu w Piwnicznej na rzece Poprad na DK-87 wraz z dojazdami. Odcinek I i II”. Wybrany wykonawca odpowie za wzmocnienie nawierzchni na DK-87, budowę nowego odcinka drogi, który będzie stanowił dojazd do mostu granicznego na Popradzie, budowę łączników z drogą powiatową K1519 i drogą wojewódzką nr 971. Ponadto, inwestycja obejmuje przebudowę kilku skrzyżowań, budowę parkingu, rozbiórkę mostu nad potokiem Łomniczanka i budowę nowego obiektu.
Zamawiający chce, by wszystkie prace zostały zrealizowane w ciągu 21 miesięcy od podpisania umowy. Dojazd do mostu granicznego ma powstać w ciągu dziewięciu miesięcy. W tym samym czasie wykonawca będzie musiał przeprowadzić część robót związanych z przebudową istniejącego mostu na Popradzie w Piwnicznej.