Rynek Infrastruktury
Ofertę o najniższej wartości złożyła firma Himmel i Papesch Opolem, a zaproponowana cena to 20,490 mln zł. Kolejną z najtańszych ofert złożyły Mosty Chrzanów (21,416 mln zł) oraz Firesta (22,272 mln zł).
Wśród najdroższych oferty znalazły się Mosty Łódź (26 mln zł), Budimex (26,279 mln zł), konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjno Budowlanych Export-Pribex i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych 7 (27,494 mln zł) oraz konsorcjum Poldim-Mosty i Gliwickiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego z najdroższą ofertą o wartości 28,107 mln zł.
Pozostałe oferty zostały złożone przez Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe (22,966 mln zł), Strabag (22,987 mln zł), Warbud (23,482 mln zł), Banimex (23,572 mln zł), konsorcjum Bogl a Krysl i Most (23,624 mln zł), Intercor (24,501 mln zł), Mota-Engil (24,646 mln zł) i Skanska (25,149 mln zł).
Istniejący most w Białym Dunajcu jest użytkowany od 1937 roku i jego stan techniczny jest zły. Ponad 3,5 roku temu rozpoczęto prace projektowe nowego mosty, które spełniają obowiązujące obecnie przepisy prawa. Z ostatniej kontroli stanu technicznego mosty wynika, że jest on coraz gorszy.
Nowy most powstanie w miejscowości Biały Dunajec, a poza nim zostanie rozbudowany krótki odcinek drogi krajowej nr 47. Prace obejmą rozbiórkę budynków, istniejącego mostu, budowę mostu docelowego i nowej konstrukcji jezdni.
Inwestycję uzupełnią nowe chodniki, zatoka autobusowa, kanalizacja deszczowa oraz oświetlenie drogowe. Ponadto, przebudowane i zabezpieczone zostaną sieci i urządzenia istniejącej infrastruktury kolidującej z drogą.
Jak informuje GDDKiA w Krakowie, rozpoczęcie inwestycji jest planowane na 15 marca tego roku, a jej zakończenie na 30 września 2014 roku.