Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Małopolska: Przetarg na budowę węzła drogowego w Wieliczce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
12-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-07-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Małopolska: Przetarg na budowę węzła drogowego w Wieliczce
fot. Google Street View
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę węzła drogowego na drodze krajowej nr 94 w Wieliczce. Inwestycja zostanie zrealizowana wspólnie z gminą Wieliczka oraz powiatem wielickim w celu zapewnienia możliwości bezpiecznego i bardziej płynnego wyjazdu z miasta.

Licząca 27 tys. mieszkańców Wieliczka jest miejscem, którego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. To miasto powiatowe w aglomeracji krakowskiej od lat przyciąga turystów z całego świata kopalnią soli, wpisaną w 1978 roku na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Przez miasto oprócz linii kolejowej do Krakowa przebiega m.in. droga krajowa nr 94, która łączy m.in. węzeł Kraków Wieliczka na autostradzie A4 oraz Bochnię. Miasto i gmina Wieliczka, powiat wielicki oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w ramach wspólnego projektu zapewnią bezpieczniejszy wyjazd z miasta, budując częściowo bezkolizyjny węzeł typu WB na rzeczonej trasie na skrzyżowaniu z ulicą Krakowską.

W latach 2020-2021 średnie dobowe natężenie ruchu w tym miejscu wynosiło aż 22 tys. pojazdów, a był to okres, w którym aktywność gospodarcza i społeczna były obniżone za sprawą wprowadzonych w celu przeciwdziałania pandemii COVID-19 lockdownów. Można zatem zakładać z dużą dozą prawdopodobieństwa, że przed tym okresem, jak i obecnie, natężenie ruchu na DK nr 94 w rejonie Wieliczki jest większe. Porozumienie pomiędzy GDDKiA a samorządem terytorialnym w sprawie inwestycji zostało zresztą zawarte w 2019 roku. W ramach porozumienia samorząd gminny zlecił opracowanie dokumentacji projektowej. Odpowiadał także za formalności związane z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Za budowę i pokrycie większości kosztów inwestycji, którą współfinansować będzie także samorząd powiatowy, odpowiada GDDKiA.


OpenStreetMap

Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w lutym, dla inwestycji decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydał wojewoda małopolski. Umożliwiło to ogłoszenie przetargu na realizację robót budowlanych, co nastąpiło dziś. Przypomnijmy, że w ramach zadania DK nr 94 zostanie przeniesiona na liczącą ok. 70 metrów długości, pod którą powstanie rondo, z którego będzie można wjechać na trasę w kierunku Krakowa, jak również Bochni i Tarnowa. Wjazd z Krakowa będzie poprowadzony tak jak ma to miejsce dziś – ulicą Krakowską do ronda Wieliczan. Nowy układ drogowy będzie pozbawiony sygnalizacji świetlnej, co przełoży się na poprawę płynności ruchu.

Jak czytamy w opisie zamówienia, inwestycja powinna zostać zrealizowana w terminie 25 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą. W 2020 roku, kiedy ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej, koszt realizacji inwestycji oszacowano na 40 mln zł. Jest niemal pewne, że ostateczna wielkość nakładów inwestycyjnych będzie znacznie wyższa – od tego czasu za sprawą wzrostu cen energii i kosztów pracy oraz różnego rodzaju globalnych szoków podażowych inwestycje drogowe znacznie podrożały. GDDKiA będzie czekać na oferty do dnia 20 sierpnia bieżącego roku do godziny 11:15. Kwadrans później nastąpi ich otwarcie.

Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie oczywiście cena, podobnie jak w przypadku zdecydowanej większości przetargów drogowych w Polsce. Z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać maksymalnie 60% punktów. Przewidziano także dwa kryteria pozacenowe, dotyczące przedłużenia okresu gwarancji jakości na wybrane elementy – do 20% punktów w przypadku ekranów akustycznych wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze oraz kolejnych 20% punktów za konstrukcję pomostu, dźwigarów głównych przyczółków, filarów, łożysk, instalacji wodoszczelnych, zabezpieczeń przerw dylatacyjnych, schodów i pochylni. Maksymalnych 20% punktów w każdym przypadku będzie można uzyskać za przedłużenie okresu gwarancji jakości o 5 lat w stosunku do minimalnego.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Inżynieria i innowacje

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Redakcja 05 sierpnia 2024

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Drogi i autostrady

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Ministerstwo Infrastruktury 05 sierpnia 2024

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

Zobacz również:

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

ZDW w Olsztynie z ofertami na projekt obejścia Gołdapi

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie z ofertami na projekt obejścia Gołdapi

Przemysław Farsewicz 05 sierpnia 2024

Jak postępują prace przy rozbudowie autostrady A2 o trzeci pas ruchu

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Inżynieria i innowacje

Co z tym elektronicznym dziennikiem budowy?

Redakcja 05 sierpnia 2024

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Drogi i autostrady

861 mln zł na budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych

Ministerstwo Infrastruktury 05 sierpnia 2024

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

Zobacz również:

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

ZDW w Olsztynie z ofertami na projekt obejścia Gołdapi

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie z ofertami na projekt obejścia Gołdapi

Przemysław Farsewicz 05 sierpnia 2024

Jak postępują prace przy rozbudowie autostrady A2 o trzeci pas ruchu

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5