Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg na realizację robót budowlanych w ramach drugiego etapu budowy połączenia węzła Brzesko na autostradzie A4 z drogą wojewódzką nr 768. W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek o długości 6,5 kilometra, łączący miejscowości Bucze i Niedzieliska, umożliwiający ominięcie miejscowości Przyborów i Rudy-Rysie.
Droga wojewódzka nr 768 przebiega przez obszar województw świętokrzyskiego i małopolskiego, łącząc drogę krajową nr 78 w miejscowości Piaski koło Jędrzejowa z węzłem Brzesko, łączącym autostradę A4 i drogę krajową nr 75. Trasa liczy łącznie 93 kilometry długości. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg na realizację drugiego etapu inwestycji o nazwie “Budowa połączenia węzła autostrady A4 Brzesko z DW nr 768”. Nazwa projektu może być nieco myląca, ponieważ wspomniane połączenie istniało już wcześniej – nowy odcinek łączący węzeł Brzesko z miejscowością Bucze został oddany do użytku już w 2015 roku.
Drugi etap obejmuje budowę jego przedłużenia w kierunku północnym, równolegle do istniejącego przebiegu DW nr 768. Początek nowego fragmentu o długości blisko 6,5 kilometra zaplanowano w miejscowości Bucze na skrzyżowaniu trasy z ulicą Zagrodzką. Dalszy przebieg zaplanowano na zachód od dotychczasowego. Ponowne włączenie do istniejącej DW nr 768 zaplanowano w miejscowości Niedzieliska. W efekcie pominięte zostaną miejscowości Przyborów oraz Rudy-Rysie, w których teren zabudowany znajduje się w rejonie obecnego przebiegu tej trasy.
OpenStreetMapPrzetarg obejmuje wyłącznie realizację robót budowlanych – dla inwestycji przygotowano już wcześniej dokumentację projektową. Wydane zostały również decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Zamówienie obejmie wykonanie robót budowlanych związanych z budową drogi oraz obiektów mostowych i inżynierskich wraz z budową i przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej. Oprócz trasy głównej, której parametry w zakresie nośności umożliwią przenoszenie obciążeń na poziomie 115 kN na oś, zaplanowano budowę dróg dojazdowych do obsługi terenów przyległych, obiektów inżynierskich na ciekach i rowach z funkcją przejść dla zwierząt, chodników, zjazdów indywidualnych i publicznych, skrzyżowań z innymi drogami, oświetlenia drogowego oraz urządzeń ochrony środowiska. Kontrakt powinien zostać zrealizowany w terminie 27 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy.
Podobnie jak w przypadku zdecydowanej większości przetargów drogowych w Polsce, głównym kryterium oceny ofert, w ramach którego możliwe będzie przyznanie do 60% punktów, będzie oczywiście cena. Zamawiający przewidział jednocześnie dwa kryteria pozacenowe. 20% punktów będzie można otrzymać z uwagi na okres gwarancji i rękojmi, przy czym minimalny okres wynosi 60 miesięcy i w przypadku jego zaoferowania żadne dodatkowe punkty nie zostaną przyznane, natomiast okres maksymalny wynosi 84 miesiące. Przyznanie kolejnych 20% punktów przewidziano w przypadku, gdy wykonawca zobowiąże się do wymiany całej warstwy ścieralnej na każdym kilometrze jezdni, na której ilość napraw przekroczy 5% powierzchni.
Oferty będzie można składać do 28 sierpnia bieżącego roku do godziny 10:00. Godzinę później nastąpi ich otwarcie. Potencjalni wykonawcy, składając ofertę, będą musieli wnieść wadium na kwotę 400 tys. zł. Inwestycja będzie współfinansowana ze środków państwowych w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych na kwotę niemal 100 mln zł przy szacowanej całkowitej wartości zadania na poziomie 127,5 mln zł. Jak wskazuje zamawiający, głównym celem inwestycji jest “poprawa dostępności komunikacyjnej oraz stworzenie warunków do dalszego rozwoju Brzeskiego Terminala Kontenerowego”.