Partner serwisu
Drogi i autostrady

Małopolska: GDDKiA zamknie tunel na S7 na jedną noc

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
20-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-10-2023
Źródło:
Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Małopolska: GDDKiA zamknie tunel na S7 na jedną noc
fot. GDDKiA
Tunel drogowy pod Luboniem Małym (gmina Jordanów, powiat suski) w przebiegu drogi ekspresowej S7 zostanie zamknięty w nocy z 24 na 25 października. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje przeprowadzenie w tym czasie cyklicznych prac serwisowych na obydwu nitkach, dlatego osoby podróżujące samochodem nocą będą musiały skorzystać z trasy objazdowej. Utrudnienia będą miały miejsce także w poprzednią i kolejną noc.

Oddany do użytku w listopadzie ubiegłego roku ponad 2-kilometrowy tunel znajduje się pod zachodnim stokiem Lubonia Małego, wzniesienia w Beskidzie Wyspowym, w przebiegu drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Zakopanem, czyli popularnej Zakopianki. Jego budowa kosztowała 969 mln zł. To jednocześnie drugi najdłuższy tunel drogowym w Polsce po tunelu pod Ursynowem w przebiegu drogi ekspresowej S2. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że w przyszłym tygodniu tunel przejdzie prace serwisowe w porze nocnej. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami przez 3 dni.

W nocy z wtorku na środę, czyli z 24 na 25 października, zamknięte zostaną obydwie nitki tunelu. Ruch samochodowy będzie wówczas skierowany drogą wojewódzką nr 968 oraz drogą krajową nr 28 – od węzła Lubień przez Mszanę Dolną do węzła Skomielna Biała. Z kolei z poniedziałku na wtorek na nitce w kierunku Krakowa oraz ze środy na czwartek na nitce w kierunku Zakopanego ruch będzie prowadzony tylko jednym pasem. Obowiązywać będzie w tym czasie ograniczenie prędkości do 70 km/h. Standardowo ruch w tunelu odbywa się z prędkością 100 km/h – w obiekcie zainstalowany został system odcinkowego pomiaru prędkości.

Jak wskazuje GDDKiA w komunikacie prasowym, realizacja prac serwisowych to rutynowe, cykliczne działanie, podyktowane wysoką złożonością technologiczną tunelu. Liczne systemy elektroniczne i informatyczne odpowiadają za zarządzanie pracą takich urządzeń, jak czujniki dymu, wentylatory, źródła światła i kamery, czy instalacja przeciwpożarowa. Weryfikacja sprawności wszystkich urządzeń jest zatem konieczna dla utrzymania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa konstrukcji.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przy zakopiance powstanie bezkolizyjny węzeł. Wykonawcy wycenili

Drogi i autostrady

Przy zakopiance powstanie bezkolizyjny węzeł. Wykonawcy wycenili

Redakcja 21 grudnia 2023

GDDKiA: Wszystkie drogi krajowe są przejezdne

Drogi i autostrady

Warmia i Mazury: Wykonawca remontów cząstkowych nawierzchni poszukiwany

Drogi i autostrady

GDDKiA poprawi bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych w Piszu

Drogi i autostrady

Drążenie tunelu kolejowego pod łódzkimi kamienicami - pomagała iniekcja kompensacyjna

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Przy zakopiance powstanie bezkolizyjny węzeł. Wykonawcy wycenili

Drogi i autostrady

Przy zakopiance powstanie bezkolizyjny węzeł. Wykonawcy wycenili

Redakcja 21 grudnia 2023

GDDKiA: Wszystkie drogi krajowe są przejezdne

Drogi i autostrady

Warmia i Mazury: Wykonawca remontów cząstkowych nawierzchni poszukiwany

Drogi i autostrady

GDDKiA poprawi bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych w Piszu

Drogi i autostrady

Drążenie tunelu kolejowego pod łódzkimi kamienicami - pomagała iniekcja kompensacyjna

Inżynieria i innowacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5