Unieważniony został przetarg na opracowanie projektu rozbudowy drogi krajowej numer 28 między Kasiną Wielką a Limanową. Podobna decyzja zapadła w przypadku trzech innych fragmentów.
Mowa o odcinku liczącym 21,5 km. Przebudowa tego fragmentu drogi ma być realizowana w formule tradycyjnej. Na razie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szukała wykonawcy dokumentacji projektowej, który wykona m.in. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej, opracuje materiały do decyzji środowiskowej, wykona dokumentację warunków podłoża gruntowego oraz projekt budowlany wraz z uzyskaniem decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.
Zadaniem poszukiwanego wykonawcy miało być też opracowanie projektu wykonawczego, docelowej organizacji ruchu oraz pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją zadania.
Postępowanie w tej sprawie zostało unieważnione. Powód jest niecodzienny.
- W związku z pytaniami wykonawców, co do treści specyfikacji warunków zamówienia oraz treści udzielonych w toku postępowania wyjaśnień, termin składania i otwarcia ofert został przesunięty odpowiednio na 7 czerwca i 14 czerwca. Zamawiający analizując pytania wykonawców stwierdził, że prowadzenie tego postępowania w pierwotnym zakresie obejmującym STEŚ-R (etap I i II), PB, PW mija się z celem. Analiza pytań wykonawców w szczególności w zakresie STEŚ-R (etap I), doprowadziła do wniosku, że w ramach tego zadania inwestycyjnego (rozbudowa drogi po istniejącym śladzie) możliwe jest skrócenie całego procesu przygotowania dokumentacji poprzez modyfikację etapów - tłumaczy Robert Jakubiak z GDDKiA Kraków.
Jakubiak dodaje, że „bardziej efektywne będzie rozpoczęcie projektowania od przygotowania wielowariantowej koncepcji uwzględniającej wariantowanie tylko wybranych elementów zlokalizowanych na przebiegu istniejącego śladu drogi, następnie uzyskanie ostatecznej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i w dalszej kolejności przystąpienie bezpośrednio do realizacji projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID”.
Z tego samego powodu unieważnione zostały przetargi na opracowanie dokumentacji projektowych dla odcinków: Limanowa-Chełmiec, Białka-Skomielna Biała oraz Wadowice-Sucha Beskidzka.
Przypomnijmy, że w planach jest dostosowanie drogi do standardów drogi GP o nośności 115 kN/oś. Droga ma mieć pasy ruchu o szerokości 3,5 m oraz obustronne pobocza o nawierzchni twardej. Rozważany będzie przekrój jednojezdniowy z jednym pasem ruchu w każdym kierunku oraz odcinkowo – jeżeli analiza potwierdzi zasadność takiego rozwiązania – 2+1. W planach jest m.in. przebudowa dwóch mostów i 89 przepustów. Wybudowanych zostanie 5 nowych obiektów mostowych - zastąpią one istniejące przeprawy. Zmieni się także 30 skrzyżowań.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.