Partner serwisu
Drogi i autostrady

Majewski: Drogowcy wiedzą czego chcą, więc dostali dodatkowe środki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
24-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Majewski: Drogowcy wiedzą czego chcą, więc dostali dodatkowe środki
fot. Roman Czubiński
Zwiększenie finansowania PBDK o 28 mld zł to sukces branży drogowej, wynikający z przyjętej przez drogowców filozofii planowania inwestycji – uważa prezes Fundacji pro Kolej dr Jakub Majewski. Jak twierdzi, kolejarze powinni uczyć się takiego sposobu działania i lobbowania w sprawie potrzeb inwestycyjnych na torach. Same planowane do realizacji z dodatkowych środków inwestycje uważa za potrzebne i ważne dla sieci transportowej.

Przypomnijmy: kwota 28 miliardów złotych, o której przyznaniu zadecydował rząd przed kilkoma dniami, ma pochodzić ze zwiększonych opłat ViaToll. Pieniądze mają zostać przeznaczone w pierwszym rzędzie na budowę tzw. Via Carpatia wzdłuż wschodniej granicy Polski, a także na wschodni odcinek autostrady A2.

Zdaniem dr Majewskiego zwiększenie budżetu programu drogowego to kolejny etap przybliżający realizację docelowej wizji sieci drogowej. Można jednak wyciągnąć z tego faktu także bardziej ogólne wnioski. - Przy okazji jest to doskonała ilustracja filozofii działania drogowców: mamy plan, wiemy, co chcemy wybudować, i nawet jeśli nie ma w danym momencie wystarczających środków, będziemy ich szukać. Bo proponowane inwestycje są zasadne i potrzebne: przynoszą rozwój, aktywizację regionów, wzmacniają powiązania międzynarodowe – opisuje sposób myślenia inicjatorów zmian w budżecie prezes fundacji.

W przypadku kolejarzy sprawa wygląda niestety odwrotnie. – Nie bardzo wiemy, jak docelowo wyglądać ma sieć kolejowa, co chcemy wybudować i jaki osiągniemy dzięki temu efekt. Inwestycje są proponowane dopiero wtedy, kiedy jest znany budżet, i nie tworzą spójnej całości – punktuje ekspert. Jak dodaje, na zewnątrz częściej trafia komunikat o opóźnieniach w realizacji inwestycji i problemach z wydaniem pieniędzy, niż o tym, że z ważnych projektów kolejowych trzeba rezygnować.

– Ta różnica w przekonaniu do własnej wizji, sposobie komunikacji i przede wszystkim determinacji w poszukiwaniu wsparcia dla swojej branży powoduje, że sieć drogowa zmienia się z miesiąca na miesiąc a kolejowa wciąż tkwi w XIX wieku – pointuje Majewski. W jego ocenie zwiększenie budżetu o 28 mld zł, choćby deklarowane lekko na wyrost, pokazuje, że można skutecznie walczyć o środki na infrastrukturę. – Przy porównywalnej determinacji kolejarzy środki te, jeśli nie w całości to w znacznej części mogłyby służyć inwestycjom w sieć kolejową – twierdzi.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

Drogi i autostrady

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

ep. 11 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Miasto

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 09 września 2023

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

Drogi i autostrady

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Nowy Targ: Winda kontra burze 0:3. Na peron znów tylko schodami

Intermodal i logistyka

Radykalny spadek liczby pociągów towarowych na granicy w Terespolu

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

Drogi i autostrady

Ile za budowę S19 koło Sokółki?

ep. 11 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Miasto

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 09 września 2023

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

Drogi i autostrady

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Nowy Targ: Winda kontra burze 0:3. Na peron znów tylko schodami

Intermodal i logistyka

Radykalny spadek liczby pociągów towarowych na granicy w Terespolu

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5