Partner serwisu
Drogi i autostrady

Lubuskie: „Zielone światło” dla mostu drogowego w Milsku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
11-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubuskie: „Zielone światło” dla mostu drogowego w Milsku
fot. lubuskie.pl
Jak informuje Zarząd Województwa Lubuskiego – po interwencjach marszałek Elżbiety Anny Polak i półrocznej wymianie pism z ministerstwem gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz rządem, udało się uzyskać decyzję, która nie zablokuje budowy mostu drogowego na Odrze w Milsku.

Jak informowaliśmy na początku czerwca br. – Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) zakończyło etap modelowania swobodnie płynącego i granicznego odcinka Odrzańskiej Drogi Wodnej, a co za tym idzie określone zostały parametry m.in. wymaganej rzędnej spodu konstrukcji projektowanego mostu kolejowego w Kostrzynie nad Odrą.

Przedstawione przez MGMiŻŚ dane dotyczą nie tylko tej jednej przeprawy, ale wszystkich budowanych na wspomnianym odcinku rzeki. Odnoszą się one więc również do innego ważnego mostu w województwie lubuskim – drogowej przeprawy w Milsku. Oznacza to, że inwestycja dotycząca budowy tej konstrukcji otrzymała „zielone światło”.

Samorząd województwa lubuskiego w ubiegłym roku rozstrzygnął przetarg na budowę tego mostu w systemie „zaprojektuj i buduj”, co oznacza, że firma wyłoniona w przetargu wykonuje zarówno projekt mostu jak i samą inwestycję. Przetarg wygrała firm Mota-Engil Central Europe, a samorządowi województwa udało się w wyniku przetargu uzyskać cenę niższą, niż pierwotnie założona w budżecie. Firma wykona zadanie za 73 mln zł, a na realizację zadania zabezpieczone były środki w wysokości 107 mln zł.

Decyzja Ministerstwa jest wprawdzie pozytywna dla przyszłości inwestycji, ale z uwagi na czas jej rozpatrywania, prawdopodobnie opóźni ją o ok. pół roku. Przetarg został rozstrzygnięty w sierpniu ub. r. i od tego czasu firma MOTA ENGIL miała 16 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz kolejne 26 miesięcy na wykonanie zadania. To oznaczało, że późną jesienią br. mogła teoretycznie wejść na plac budowy i przystąpić do palowania gruntu pod filary mostu. Dziś już wiadomo, że ten termin nie jest realny.

Prace resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej dotyczyły parametrów inwestycji na Odrze, wynikających z planowanego rozwoju żeglugi po Odrzańskiej Drodze Wodnej. – Problematyczne stały się rzędne co do wysokości wody żeglownej oraz wysokości prześwitu pod mostem. Gdyby przyjąć postulowane przez resort nowe rzędne sięgające nawet 7 metrów (zamiast obowiązujących wcześniej 5,25 m), firma wykonawcza musiałaby przeprojektować konstrukcję mostu, zwiększając jej gabaryty, co znacznie zwiększyłoby koszty inwestycji – informuje Zarząd Województwa Lubuskiego.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5