Partner serwisu
Drogi i autostrady

Lubuskie: Wojsko może wybudować most zastępczy w Skwierzynie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
29-01-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mk / lubuskie.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubuskie: Wojsko może wybudować most zastępczy w Skwierzynie
fot. Google Street View
Marszałek Elżbieta Polak spotkała się w Warszawie z gen. bryg. Michałem Sikorą, dowódcą wojsk radiotechnicznych Sił Powietrznych, w sprawie budowy przez wojsko mostu zastępczego na Warcie w Skwierzynie. Most ten przejąłby ruch na ok. dwa lata, bo tyle potrwa remont istniejącego mostu w Skwierzynie. – Budowa mostu tymczasowego przez wojsko jest możliwa, decyzje mogą zapaść bardzo szybko - mówi marszałek, o czym czytamy na portalu lubuskie.pl.

Do spotkania z gen. Sikorą, w którym uczestniczyła także senator Helena Hatka, doszło na Cytadeli Warszawskiej, przy okazji wizyty marszałek Polak w Warszawie.

 

Sprawy potoczyły się bardzo szybko: w poniedziałek w Zielonej Górze doszło do spotkania marszałek Polak z ministrem obrony narodowej Tomaszem Siemoniakiem, który zadeklarował wsparcie i pomoc w tym zakresie, we wtorek marszałek rozmawiałą o tym z gen. Sikorą, a już w czwartek zaplanowany jest rekonesans na moście w Skwierzynie, z udziałem przedstawicieli wojska, urzędu marszałkowskiego i Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Przypomnijmy, że szacunkowy koszt budowy tymczasowego mostu w Skwierzynie to ponad 5 mln zł, co byłoby ogromnym obciążeniem dla budżetu województwa. – Nigdy nie zgodzę się na wydanie takiej kwoty na most tymczasowy, który funkcjonowałby dwa lata, podczas gdy całkowity koszt inwestycji to 22 mln zł – podkreślała marszałek Polak. – Dlatego zwróciliśmy się z prośbą o wsparcie wojska. Most mógłby zostać wykonany w ramach standardowych ćwiczeń, jakie odbywają się w celach szkoleniowych. Musimy zadbać o maksymalnie oszczędne gospodarowanie funduszami publicznymi.

Tymczasowy most miałby za zadanie przejęcie ruchu z drogi wojewódzkiej nr 159. Ewentualny objazd, w najkrótszym wariancie wynosi ponad 60 km tj. drogą krajową nr 3 przez Gorzów Wielkopolski oraz drogami wojewódzkimi nr 158 i 159. Tak długi objazd generowałby znaczne koszty społeczne.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5