Rynek Infrastruktury
Spotkaniu przewodniczył wicemarszałek Jacek Hoffmann, a wzięli w nim udział przedstawiciele Kostrzyna, GDDKiA, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze oraz wiceprezes Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Na spotkaniu omówiono cztery warianty budowy obwodnicy Kostrzyna nad Odrą oraz mostu. Poruszono kwestię związaną z remontem już istniejącego obiektu. Przedstawiciele ZDW stwierdzili, że te zadania należy rozpatrywać oddzielnie ze względu na konieczność remontu starego mostu.
Budowa mostu oraz północnej obwodnicy Kostrzyna nad Odrą znalazła się w wykazie kluczowych inwestycji regionalnych, które mają zostać uwzględnione w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Istniejący most na Odrze jest przystosowany jedynie do ruchu samochodów osobowych, co jest znacznym utrudnieniem dla inwestorów, którzy lokują swoje fabryki w specjalnej strefie ekonomicznej. Są oni zmuszeni do pokonywanie 30-kilometrowej drogi prowadzącej do mostu w Świecku.
Nowa przeprawa i obwodnica poprawią komunikację między Polską a Niemcami. Most ma kluczowe znaczenie dla obsługi logistycznej Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i stref przemysłowych w Gorzowie Wielkopolskim, Witnic y i Dębnie. Co więcej, uda się wyprowadzić ciężki ruch z centrum miasta.
Powołane zostały również polsko-niemieckie grupy robocze, które zajęły się analizą wariantów przebiegu obwodnicy oraz lokalizacji mostu. W 2011 roku po raz pierwszy ze strony niemieckiej uzyskano porozumienie o potrzebie wyboru wariantu obwodnicy z mostem na Odrze i nazwie projektu „Północna obwodnica miasta Kostrzyn nad Odrą z nową przeprawą mostową”.