Rynek Infrastruktury
Dylatacja jest szczeliną w konstrukcji niezbędną do prawidłowej pracy obiektu przy zmianach długości elementów konstrukcji na sutek zmian temperatury. Istniejące dylatacje są już zużyte i nieszczelne, co powoduje degradację betonu konstrukcji mostu. Zaniechanie wykonania prac remontowych może doprowadzić w konsekwencji do awarii i zamknięcia mostu.
Z uwagi na duże natężenie ruchu na tym odcinku drogi i świadomość idących za tym uciążliwości, harmonogram robót, wybór technologii i materiałów przygotowano biorąc pod uwagę konieczność maksymalnego skrócenia czasu prac.
Gdyby istniała możliwość objazdu, most można byłoby zamknąć i w ciągu dwóch tygodni przeprowadzić wymianę wszystkich dylatacji. Z uwagi na to, że takiej alternatywy nie ma ruch na moście musi odbywać się połową jezdni i utrudnienia potrwają 4 tygodnie.
Istniejące urządzenia dylatacyjne i przyległa konstrukcja będą rozebrane, a odsłonięte powierzchnie betonowe zostaną oczyszczone. Wykonane będą także ewentualne naprawy powierzchni betonowych.
Zadanie zakłada również naprawę uszkodzeń konstrukcji obiektu w obrębie i bezpośrednim sąsiedztwie szczeliny dylatacyjnej poprzez uzupełnienie betonem, położenie żywic, izolacji z papy i drenaży odwadniających izolację. Wymienione zostaną istniejące urządzenia dylatacyjne, zostanie odtworzona warstwa jezdni oraz ułożony będzie asfalt twardolany, będący mieszanką układaną ręcznie bez konieczności walcowania.. Zostanie on ułożony na szerokości 50 cm przed i za urządzeniem dylatacyjnym.
Podobne remonty zostały zaplanowane na pięciu kolejnych obiektach i są to: most na Kanale Odry w Krośnie Odrzańskim, most nad Wartą i nad Zalewem Warty w Kostrzynie nad Odrą , wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu DK-92 w pobliżu miejscowości Bucze oraz wiadukt nad ulicą Kostrzyńską w ciągu S3 – obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego.
Zakończenie prac wszystkich remontowanych mostów i wiaduktów ma nastąpić do 22 października tego roku.