Ponad 305 mln zł oczekuje Polaqua za wybudowanie obwodnicy Krosna Odrzańskiego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 29. To najtańsza spośród złożonych ofert. Nie wiadomo czy to będzie wybór zamawiającego.
Wpłynęło osiem ofert, z których większość mieści się w zaplanowanej przez zamawiającego kwocie.
Zamawiający jest gotowy wydać 386,1 mln zł. W tej kwocie mieszczą się oferty firm: Polaqua – 305,1 mln zł, Budimex - 346,4 mln zł, Porr – 361 mln zł, konsorcjum Kobylarni i Mirbudu – 364,8 mln zł oraz Stecol Corporation – 368,5 mln zł. Poza budżetem zamawiającego znalazły się oferty: Mostostal Warszawa – 397,5 mln zł, Strabag Infrastruktura południe – 397,9 mln zł oraz Mota Engil – 398,3 mln zł.
Wyświetl większą mapę
Obwodnica Krosna Odrzańskiego ma powstać w nowym śladzie drogi krajowej nr 29. Jej planowana długość wynosi 11,3 km długości. Nowa trasa ma się zaczynać na DK-29 w rejonie Osiecznicy, a kończyć na DK-32 w rejonie Połupina.
Droga ominie miasto po północnej i wschodniej stronie miasta, a częścią inwestycji ma być nowy most na Odrze. To jeden z istotniejszych elementów inwestycji – obecnie ruch odbywa się zabytkowym mostem, który nie odpowiada rosnącym potrzebom związanym z ruchem.
Na realizację przewidziano 39 miesięcy.