Partner serwisu
Drogi i autostrady

Lubuskie: Jest zgoda na tymczasowy most w Skwierzynie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
17-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubuskie: Jest zgoda na tymczasowy most w Skwierzynie
fot. UMWL
Minister obrony narodowej wyraził zgodę na udzielenie pomocy wojska w zakresie budowy mosty tymczasowego na rzece Warcie w Skwierzynie. Zadanie zrealizuje Wojskowa Jednostka Odbudowy wydzielona przez 2 Pułk Inżynieryjny w Inowrocławiu. Zostanie ono wykonane w ramach szkolenia.

Budowa nowego mostu w Skwierzynie to jedna z priorytetowych inwestycji w województwie lubuskim, a jej koszt wynosi 22,5 mln zł. Rozpoczęcie robót, które potrwają około dwóch lat, zaplanowano na początek przyszłego roku.

W związku z długim terminem realizacji inwestycji, pojawiła się potrzeba wybudowania tymczasowej przeprawy na Warcie. Starania o uzyskanie wsparcia wojskowego przy jej budowie zaczęły się w styczniu tego roku.

Pod koniec stycznia z inicjatywy posłanki Bożenny Bukiewicz w urzędzie marszałkowskim w Zielonej Górze pojawił się na rozmowach minister obrony narodowej Tomasz Siemioniak. Dzień później, 28 stycznia, marszałek Elżbieta Polak udała się do Warszawy, by rozmawiać z dowódcą wojsk radiotechnicznych sił powietrznych.

 


Większy widok mapy

Do końca stycznia odbyło się jeszcze spotkanie wicemarszałka Bogdana Nowaka z generałem Bogusławem Bębenkiem, szefem wojsk inżynieryjnych Wojska Polskiego i przedstawicielem Zarządu Dróg Wojewódzkich.

13 lutego odbył się rekonesans w Skwierzynie przeprowadzony przez specjalistów wojsk inżynieryjnych 2 Pułku Inżynieryjnego w Inowrocławiu. Niecały tydzień później podjęto decyzją dotyczącą udzielenia pomocy i wsparcia w zakresie budowy mostu tymczasowego na Warcie w Skwierzynie.

Most tymczasowy zapewni połączenie dwóch brzegów Warty w czasie, gdy rozbierany będzie stary obiekt i budowany nowy. W pobliżu nie ma żadnego mostu, a objazd przez Gorzów oznaczałby nadłożenie 60 km.

W związku z trudną sytuacją komunikacyjna należy zabezpieczyć funkcjonowanie mostu tymczasowego, który na okres dwóch lat zapewni ciągłość ruchu dla mieszkańców regionu. Tymczasowa przeprawa będzie posiadała dwie jezdnie i zostanie wykonana w systemie kratownicy stalowej o długości 140 m.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5