Rynek Infrastruktury
Budowa nowego mostu w Skwierzynie to jedna z priorytetowych inwestycji w województwie lubuskim, a jej koszt wynosi 22,5 mln zł. Rozpoczęcie robót, które potrwają około dwóch lat, zaplanowano na początek przyszłego roku.
W związku z długim terminem realizacji inwestycji, pojawiła się potrzeba wybudowania tymczasowej przeprawy na Warcie. Starania o uzyskanie wsparcia wojskowego przy jej budowie zaczęły się w styczniu tego roku.
Pod koniec stycznia z inicjatywy posłanki Bożenny Bukiewicz w urzędzie marszałkowskim w Zielonej Górze pojawił się na rozmowach minister obrony narodowej Tomasz Siemioniak. Dzień później, 28 stycznia, marszałek Elżbieta Polak udała się do Warszawy, by rozmawiać z dowódcą wojsk radiotechnicznych sił powietrznych.
Do końca stycznia odbyło się jeszcze spotkanie wicemarszałka Bogdana Nowaka z generałem Bogusławem Bębenkiem, szefem wojsk inżynieryjnych Wojska Polskiego i przedstawicielem Zarządu Dróg Wojewódzkich.
13 lutego odbył się rekonesans w Skwierzynie przeprowadzony przez specjalistów wojsk inżynieryjnych 2 Pułku Inżynieryjnego w Inowrocławiu. Niecały tydzień później podjęto decyzją dotyczącą udzielenia pomocy i wsparcia w zakresie budowy mostu tymczasowego na Warcie w Skwierzynie.
Most tymczasowy zapewni połączenie dwóch brzegów Warty w czasie, gdy rozbierany będzie stary obiekt i budowany nowy. W pobliżu nie ma żadnego mostu, a objazd przez Gorzów oznaczałby nadłożenie 60 km.
W związku z trudną sytuacją komunikacyjna należy zabezpieczyć funkcjonowanie mostu tymczasowego, który na okres dwóch lat zapewni ciągłość ruchu dla mieszkańców regionu. Tymczasowa przeprawa będzie posiadała dwie jezdnie i zostanie wykonana w systemie kratownicy stalowej o długości 140 m.