Rynek Infrastruktury
ZRID jest niezbędne do realizacji inwestycji. Jego podpisanie oznacza również zakończenie procesu przygotowania dokumentacji dla tego zadania. Gdy zostanie już wyłoniony wykonawca w trwającym przetargu, będzie można przez przeszkód rozpocząć budowę drogi.
Aktualnie trwa drugi etap przetargu ograniczonego na budowę drugiej nitki obwodnicy Międzyrzecza. Czas na składanie ofert mija z końcem miesiąca.
Obwodnica miasta przebiega przez tereny leżące w obrębach miast Międzyrzecz, Święto Wojciech oraz Nietoperek. Planowana inwestycja polega na budowie zachodniej (prawej) jezdni drogi, dostosowaniu jej parametrów do wymogów drogi ekspresowej oraz połączenia projektowanego odcinka: od strony północnej z budowanym dwujezdniowym odcinkiem Gorzów Wielkopolski – węzeł Międzyrzecz Północ oraz od strony południowej z budowanym dwujezdniowym odcinek węzeł Międzyrzecz Południe – węzeł Sulechów.
Dodatkowo, planuje się wybudowanie węzła w miejscu przecięcia drogi ekspresowej z drogą wojewódzką nr 137 (węzeł Międzyrzecz Zachód). Jezdnia lewa wraz z obiektami, obiekty nad obwodnicą i przepusty zostały wybudowane w poprzednim etapie. Długość drugiej nitki obwodnicy Międzyrzecza wyniesie około 6,37 km.
Wojewoda lubuski zapowiedział też, że kolejna decyzja ZRID dla drugiej jezdni obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego zostanie wydana na początku tego roku.