Partner serwisu
Drogi i autostrady

Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
14-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubliniec z drugim podejściem na projekt tunelu pod torami
fot. Google Street Viewul. Częstochowska, Lubliniec
Lubliniec po nieudanym pierwszym postępowaniu, po raz drugi szuka projektantów dla budowy w przyszłości tunelu pod torami. Mowa o obiekcie, który miałby się znaleźć w miejscu zatłoczonego przejazdu na ul. Częstochowskiej.

Gmina Lubliniec po raz drugi wystartowała z przetargiem na wykonanie projektu budowlanego oraz programu funkcjonalno-użytkowego budowy dwupoziomowego skrzyżowania kolejowo-drogowego w ulicy Częstochowskiej. Przeprawa powstać ma w zamian za likwidację jednopoziomowego skrzyżowania z liniami 61 Kielce – Fosowskie i numer 143 Kalety – Wrocław Popowice. Łącznie obiekt miałby powstać pod czterema torami.

W poprzednim postępowaniu zgłosiła się wyłącznie jedna firma – Safege z Francji – która zaproponowała prace projektowe za 1,63 mln zł. Zamawiający przygotował na to zadanie wyłącznie 1 mln zł. W związku z przekroczeniem budżetu, przetarg unieważniono.

Wykonawca sporządzając dokumenty musi uwzględnić kalkulację kosztów realizacji zadania, dokonać dodatkowych badań geologicznych oraz zaprojektować przejście podziemne dla pieszych pod torami z dostosowaniem go do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, a także zaprojektować drogę w tunelu dla ruchu pojazdów samochodowych i rowerów.

Zamawiający wymaga opracowania projektu budowlanego, zbiorczego zestawienia kosztów, pozyskania wszelkich uzgodnień, opinii oraz pozyskania map do celów projektowych. Następnie wykonania badań geologicznych, opracowania w ramach potrzeby raportu o oddziaływaniach przedsięwzięcia na środowisko oraz przygotowania materiałów wraz z wnioskiem, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na realizację inwestycji.

Jak wyjaśniają urzędnicy, istniejące jednopoziomowe skrzyżowanie jest największym punktem kolizyjnym i jednocześnie podstawowym problemem na komunikacyjnej mapie Lublińca. Aktualnie natężenie ruchu kolejowego i drogowego pociąga za sobą konieczność nieustannego zamykania przejazdu kolejowego, co powoduje permanentny paraliż komunikacyjny w centrum Lublińca, w szczególności w tzw. godzinach szczytu komunikacyjnego.

Koncepcja przewiduje przejście ul. Zwycięstwa pod istniejącą linią kolejową za pomocą wiaduktu kolejowego. Obiekt ma być jednoprzęsłowy o konstrukcji żelbetowej lub dźwigarobetonowej. Pokonanie różnicy wysokości pomiędzy terenem istniejącym, a wiaduktem kolejowym, ma być zaprojektowane za pomocą wykopu w murach oporowych. Przewidziano układ jednojezdniowy z dwoma pasami. Szerokość jezdni określono na 7 metrów. Z jednej strony przewidziano chodnik oraz ścieżkę rowerową.

Składanie ofert wyznaczono do 28 listopada 2023 roku. Cena to 60 proc. oceny przetargowej, resztę punktów oferenci zyskają za doświadczenie projektanta branży mostowej skierowanego do prac projektowych (30 proc.) oraz doświadczenie projektanta branży kolejowej skierowanego do prac projektowych (10 proc.). Na opracowanie dokumentacji oraz pozyskanie pozwolenia na budowę przewidziano tym razem 24 miesiące, a nie jak wcześniej – 20. Po złożeniu ofert nastąpią negocjacje.

Na razie miasto nie ma funduszy na budowę przeprawy. Zdaniem urzędników, finansowanie inwestycji może pojawić się w 2024 roku, a wówczas w pierwszej kolejności otrzymają dofinansowanie te projekty, które będą w pełni gotowe do realizacji. Z tego też powodu miasto podjęło się zadania opracowania dokumentacji projektowej, obejmującej budowę dwupoziomowego skrzyżowania kolejowo-drogowego.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowsze. Jest wykonawca rozbudowy drogi z Piaseczna do Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Mazowsze. Jest wykonawca rozbudowy drogi z Piaseczna do Konstancina-Jeziorny

Przemysław Farsewicz 31 stycznia 2024

Zielona Góra przebuduje także zachodnią nitkę wiaduktu na ul. Zjednoczenia

Drogi i autostrady

Do kogo ostatecznie trafi zamówienie na DK-94 w Olkuszu?

Drogi i autostrady

Bliżej obwodnicy Dziekanowic?

Drogi i autostrady

Bliżej obwodnicy Dziekanowic?

ep. 09 stycznia 2024

Kęty domykają północno-zachodnią obwodnicę

Drogi i autostrady

Kęty domykają północno-zachodnią obwodnicę

Elżbieta Pałys 08 stycznia 2024

Zobacz również:

Mazowsze. Jest wykonawca rozbudowy drogi z Piaseczna do Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Mazowsze. Jest wykonawca rozbudowy drogi z Piaseczna do Konstancina-Jeziorny

Przemysław Farsewicz 31 stycznia 2024

Zielona Góra przebuduje także zachodnią nitkę wiaduktu na ul. Zjednoczenia

Drogi i autostrady

Do kogo ostatecznie trafi zamówienie na DK-94 w Olkuszu?

Drogi i autostrady

Bliżej obwodnicy Dziekanowic?

Drogi i autostrady

Bliżej obwodnicy Dziekanowic?

ep. 09 stycznia 2024

Kęty domykają północno-zachodnią obwodnicę

Drogi i autostrady

Kęty domykają północno-zachodnią obwodnicę

Elżbieta Pałys 08 stycznia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5