Rynek Infrastruktury
Obecnie trwają prace związane z uprzątnięciem terenu po wycince drzew, które zostały w ubiegłym miesiącu wykarczowane pod inwestycję.
Trasa zostanie poszerzona, a w miejscu, gdzie kończy się dwupasmowa aleja Spółdzielczości pracy powstanie drugi pas umożliwiający dojechanie do węzła Lubartów. Za węzłem na trasie w kierunku Lubartowa będzie podobnie. Wzdłuż drogi dwupasmowej ma powstać 6 tras dojazdowych do pobliskich terenów.
Po wyjechaniu z alej Spółdzielczości pracy na węzeł Lubartów będzie można jadąc w prawo dojechać do węzła Witosa i dalej do Piask, Chełma i Zamościa. Skręcając w lewo kierowcy będą mogli pojechać w stronę Warszawy.
W sumie dojazdów do obwodnicy będzie więcej. Jednym z nich będzie przedłużona aleja Solidarności (do węzła Dąbrowica). Kolejnym ulica Poligonowa – do węzła Jakubowice. Te dwie trasy nie będą jednak gotowe do końca 2013 roku, czyli momentu, w którym zakończy się budowa obwodnicy. Z kolei do końca października 2012 roku powstanie nowy odcinek ulicy Mełgiewskiej, który umożliwi dojazd do obwodnicy Lublina.
Poza pracami przy dojazdach, prowadzone są prace przy samej obwodnicy. Obecnie trwa rozbiórka domów, które kolidują z inwestycją.
Obwodnica Lublina będzie mieć 23 km długości, a jej budowa pochłonie 1,1 mld zł.