Lublin prowadzi przetarg na przedłużenie ulicy Węglarza. Niespełna 1,5-kilometrowa arteria ma powstać do ul. Trześniowskiej. Przebudowane mają też być ulice do niej przyległe. Prace obejmą łącznie ok. 2,6 km dróg. Nowa trasa wraz z istniejącym fragmentem ul. Węglarza połączy się z al. Spółdzielczości Pracy i dalej z obwodnicą Lublina oraz trasą S19 w kierunku Białegostoku. Właśnie otwarto oferty.
Lublin prowadzi przetarg na budowę przedłużenia ul. Stanisława Węglarza na odcinku od ul. Walecznych do ul. Trześniowskiej. W projekt zaangażowane są aż trzy jednostki miejskie – Zarząd Dróg i Mostów, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji oraz Lubelskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej.
Zamówienie podzielono na cztery zadania. Pierwsze będzie polegało na budowie przedłużenia ulicy Stanisława Węglarza oraz odcinków ul. Marii Koryznowej i ul. Trześniowskiej. Za te prace będzie odpowiedzialny ZDiM. Kolejne dwa zadania są w gestii MPWiK. Tutaj zaplanowano budowę sieci wodociągowej oraz budowę sieci kanalizacji sanitarnej w związku z budową przedłużenia ul. Stanisława Węglarza. Ostatnie zadanie to budowa osiedlowej sieci ciepłowniczej w pasie drogowym nowej ulicy. Zamawiającym jest LPEC.
Do przetargu zgłosiło się czterech oferentów i wszyscy zmieścili się w budżecie zamawiającego, który przygotował 55,37 mln zł. Najtańszą ofertę złożyło PBI Infrastruktura na kwotę 48,97 mln zł. Kolejno oferty złożyli: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów (51,68 mln zł), Wod-Bud (51,79 mln zł) oraz Strabag (52,6 mln zł). Wszyscy zadeklarowali 60 miesięcy gwarancji na roboty. Wybór wykonawcy w przetargu poprzedzić ma analiza ceny (60 proc.) oraz okresu gwarancji (40 proc.).
Przedłużenie ulicy Węglarza będzie dwujezdniowe z dwoma pasami ruchu na odcinku od ul. Walecznych do ul. Koryznowej, zaś na odcinku od ul. Koryznowej do ul. Trześniowskiej trasa będzie się zwężać do układu jednojezdniowego z jednym pasem ruchu w każdą stronę. Szerokość pasów określono w przedziale od 3 do 3,5 metra. Prędkość projektowa drogi na szerszym odcinku wyniesie 50 km/h, zaś na węższym – 40 km/h. Wraz z powstającą nową ulicą dobudowane zostaną odcinku ul. Narcyzowej i Koryznowej, które utworzą skrzyżowania z ulicą Węglarza. W przypadku tej pierwszej powstanie odcinek drogi jednojezdniowej o klasie L z dwoma pasami ruchu o szerokości 2,5-3 metry. Ulica Koryznowa będzie dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po 3,5 metra każdy. Klasę drogi oznaczono jako Z.
Jak zaznaczono w dokumentacji, inwestycja ma a celu usprawnienie dostępu komunikacyjnego terenów wzdłuż planowanych dróg poprzez utworzenie nowych odcinków ulic łączących sieć istniejących dróg publicznych. Projekt zakłada wytyczenie nowych ulic wyposażonych w zatoki autobusowe, ścieżki rowerowe, chodniki dla pieszych, skrzyżowania, zjazdy na posesje oraz lokalne odcinki dróg serwisowych. Łącznie przedłużenie ulicy Węglarza będzie miało długość 1265 metrów. Wraz z przebudową przyległych ulic prace obejmą 2,6 km.
Realizację prac przewidziano do końca października 2025 roku. Miasto otrzymało dofinansowanie do projektu z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 30 mln zł. Środki te mają także pokryć remont ul. Wallenroda.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.